کشف کپسول زمانی که باید در سال 2957 باز شود

این محفظه شیشه ای مهر و موم شده در سال 1957 در زمین مدفون شد و همان زمان اعلام شد که تا یکهزار سال بعد نباید درب آن باز شود. اما درحالی که طی نیم قرن گذشته داستان این کپسول به فراموشی سپرد شده بود کارگران ساختمانی درحالی که مشغول ساخت و ساز ساختمان جدید فناوری نانوی دانشگاه MIT بودند به طور اتفاقی آن را پیدا کردند.

این کپسول زمان که با گاز آرگون پر شده تا در گذر زمان آسیبی نبیند حاوی نامه ای به مردمی است که در هزاره بعدی زندگی می کنند. همچنین در آن تجهیزات الکترونیکی آزمایشگاهی قرار داده شده است.

نامه ای که در این کپسول وجود دارد توسط رئیس وقت دانشگاه MIT نوشته شده و در آن نکاتی درخصوص وضعیت علم، فناوری و آموزش آن زمان ارایه شده تا مردمی که هزار سال بعد آن را باز می کنند از گذشته آگاه شوند.

به گفته مقامات دانشگاه MIT، این کپسول زمان یکی از حداقل هشت کپسولی است که در این دانشگاه دفن شده تا آنهایی که در آینده آنها را پیدا می کنند از آنچه که درخصوص ساخت و ساز در این دانشگاه روی داده مطلع شوند.

در گذشته نمونه های مشابهی از این نوع کپسول ها در نقاط مختلفی از جهان دفن شده است که از آن جمله می توان به کپسولی اشاره کرده که در سال 1939 در نمایشگاه جهانی نیویورک مدفون شد. این کپسول باید در سال 5000 باز شود!

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا