استحکام روابط خانودگی با وجود فرزند

یک تیم از پژوهشگران سوئیسی با هدف روابط زناشویی پس از اضافه شدن فرزند ، به بررسی روابط زوج ها پرداخته و دریافتند که داشتن فرزند می تواند تلاش زوج ها را در حفظ روابط عاشقانه بیشتر کند لازم به تاکید است که این مساله در زمان به ابتلای یکی از زوج ها به بیماری، بیشتر نمایان می شود.

نتایج این تحقیقات نشان می دهد ، هنگامی که یک  فرزند به خانواده اضافه می شود ، غم و اندوه و افکار منفی کمتری بین زن و شوهر وجود دارد و این موضوع به بالا رفتن کیفیت روابط آن ها کمک می کند .

این تیم پژوهشی در برنامه تحقیقاتی خود، به بررسی کیفیت رابطه 721 زوج سوئیسی که بیش از سیزده سال ادامه داشته ، پرداختند . مانوئلا شیکا (Manuela Schicka) از دانشگاه ژنو (University of Geneva) و از محققان این تیم مطالعاتی در بیانیه ای رسمی اعلام کرد : « تغییر رابطه زناشویی به رابطه والدینی با یک درجه بالاتر از محدود شدن در روابط زناشویی مرتبط است و همچنین می توان تمایز بیشتری از نقش های عملکردی را در آن مشاهده کرد.»

شیکا از محققانی است که این تحقیقات را به عنوان بخشی از رساله دکترای خود انجام داده و در رابطه با این مساله توضیح می دهد که زنان اغلب پس از مادر شدن فعالیت های مشارکتی در خرید روزانه و رفتن به بازار را رها کرده و یا به طور قابل ملاحظه ای کاهش می دهند دلیل این عمل ، کمبود امکانات رسمی مراقبت از کودک عنوان شده است. این مساله همچنین باعث ایجاد ناامیدی شدید در برخی از زنان می شود.

نتایج تحقیقات نشان می دهد ، هنگامی که یک فرزند به خانواده اضافه می شود ، غم و اندوه و افکار منفی کمتری بین زن و شوهر وجود دارد و این موضوع به بالا رفتن کیفیت روابط آنها کمک می کند . علاوه بر آن ، این مطالعات مشخص می کند که انتقال به دوره بازنشستگی موفق در زوج هایی که در یک سن هستند ، به طور کلی به عنوان یکی از رمانتیک ترین روابط شناخته نشده است .

بر اساس گزارش های این تیم تحقیقاتی ، در حالی که سبک های مختلف از فعل و انفعالات زناشویی در طول دوره زندگی ، پایدار باقی می ماند ، برخی از رویدادهای مهم زندگی و انتقال کیفیت روابط زناشویی پس از رخداد تولد فرزند ، از دیگران بهتر شده و گاهی اوقات نیز در مسیری غیر منتظره قرار می گیرد.

منبع
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا