بررسی عوارض مخرب زندگی انفرادی

کسانی که به صورت انفرادی زندگی می کنند دارای الگوی تغذیه نامناسبی بوده و معمولا مواد غذائی مورد نیاز بدن آن ها به طور کامل تامین نمی شود .

زندگی به صورت انفرادی و تنها زیستن دارای عوارض و پیامدهای ناگواری از نظر جسمی و روحی است . بدون تردید زمانی که افراد به صورت انفرادی و تنها زندگی می کنند ، احتمال داشتن یک رژیم غذائی ناسالم در آن ها بیشتر است . به تازگی پژوهشگران دانشگاه کوینزلند Queensland University در کشور استرالیا ، با بررسی شرایط زندگی افراد مختلف در جامعه دریافتند کسانی که به صورت انفرادی زندگی می کنند دارای الگوی تغذیه نامناسبی بوده و معمولا مواد غذائی مورد نیاز بدن آن ها به طور کامل تامین نمی شود . در گزارش مفصلی که توسط این تیم تحقیقاتی منتشر شده ، عنوان شده است که معمولا افراد مجرد و تنها ، قابلیت آشپزی نداشته و معمولا از غذاهای آماده و موجود در فروشگاه ها و رستوران ها استفاده می کنند . بر اساس این مطالعات ، مردان مجرد در معرض خطر بشتری نسبت به زنان بوده و از رژیم غذائی ضعیف تری بهره می برند .

پژوهشگران در این مطالعات به طور صریح اعلام کردند که زندگی به صورت انفرادی به مانند وجود یک مانع و حصار بین فرد و داشتن الگوی تغذیه سالم است . در همین رابطه کاترینا هانا Katherine Hanna  از پژوهشگران ارشد این طرح مطالعاتی اعلام کرد : " البته باید اذعان داشت که این موضوع با عوامل متعددی از جمله فرهنگ ، نقش افراد در جامعه و نقش غذا و آشپزی در زندگی افراد ، مرتبط بوده و نمی توان به طور دقیق یک نسخه واحد برای همه افراد ارائه کرد . "

موضوع دیگری که باید در این مورد مد نظ قرار داد ، بحث گرانی مواد غذائی است که معمولا موجب می شود افراد مجرد که به صورت انفرادی زندگی می کنند در برنامه غذائی روزانه خود به میزان کمتری از گروه مواد غذائی اصلی مانند سبزیجات و میوه ها و مواد پروتئینی مفید مانند ماهی استفاده کنند . موصوع دیگری که باید در این میان مد نظر قرار داد ، مبحث تاثیرات روانی زندگی به صورت انفرادی است که می تواند نقشی مهم و اساسی در تغذیه افراد داشته باشد .

شرح کامل این مطالعات و نتایج به دست آمده از آن در آخرین شماره مجله علمی Nutrition Reviews  منتشر شده و در اختیار پژوهشگران قرار دارد .

 منبع

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا