مطالعه ریشه های افسردگی میانسالی

تحقیقات جدید دانشمندان نشان داده است ، افرادی که بالای 30 سال سن دارند آنقدر که می توانند شاد نیستند در حال که نوجوانان و جوانان زیر سی سال احساس شادتری نسبت به زمان های قبل دارند. ممکن است که در حال حاضر وسایل و امکانات رفاهی مدرن بیشتر از آن چه است که پدر و مادرها در اختیار داشته اند و این موضوع ، علتی موثر در این مساله باشد .

فن آوری فراگیر فرهنگ فعلی ما ، جلب توجه ، روابط زودگذر هیجان انگیز برای نوجوانان و جوانان است که به نظر می رسد ثبات و حس اجتماعی را برای بزرگسالان فراهم نمی سازد .

پروفسور ژان توئینگ ، از دانشگاه ایالتی سن دیگو در ایالات متحده امریکا به همراه گروهی از پژوهشگران به بررسی این موضوع پرداخته و در این رابطه می گوید : « فن آوری فراگیر فرهنگ فعلی ما ، جلب توجه ، روابط زودگذر هیجان انگیز برای نوجوانان و جوانان است که به نظر می رسد ثبات و حس اجتماعی را برای بزرگسالان فراهم نمی سازد . »

محققان در این پروژه تحقیقاتی اطلاعات نمونه های چهار نماینده قومیت های سراسر امریکا ، از 1 میلیون و 300 هزار امریکایی در رده  سنین بین 13 تا 96 از سال 1972 تا 2014 را مورد بررسی و مطالعه قرار دادند . داده های این تحقیقات نشان می دهد که 38 درصد افرادی بالای 30 سال معتقد بودند که در اوایل دهه 1970 میلادی بسیار شادتر بودند که این احساس در دهه 2010 به 32 درصد کاهش پیدا کرده بود. 28 درصد از افراد سنین بین 18 تا 29  گفتند که در اوایل دهه 1970 میلادی بسیار شاد بودند در مقابل 30 درصد از آنها در دهه 2010 این احساس را داشتند. در همان دوره زمانی ، 19 درصد از نوجوانان کلاس دوازدهم در اواخر دهه 1970 میلادی در برابر 23 درصد از آنها در دهه 2010  شاد بودند .

یافته های این تحقیقات نشان می دهد که پس از سال 2010 ، مزیت سن برای شاد بودن در تحقیقات گذشته نادیده گرفته شده است . یک ارتباط مثبت بین سن و شادی در میان بزرگسالان وجود دارد و افراد بالاتر از سی سال به طور قابل توجه شادتر از افراد سنین بین 18 تا 29 سال نیستند . علاوه بر آن ، این پژوهشگران دریافتند که این کاهش شادی در هر دو جنسیت مرد و و زن دیده می شود .

این پژوهش ها و نتایج حاصل از آن در آخرین شماره مجله روان شناسی علوم اجتماعی و شخصیت (journal Social Psychological and Personality Science) به چاپ رسیده و قابل دسترسی است. جهت بررسی و مشاهده متن کامل این پژوهش در ژورنال فوق ؛ اینجا را کلیک کنید . 

منبع
 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا