شیر مادرضد حساسیت نیست

مطالعات و تحقیقات جدید نشان می دهد که علی رغم این که شیر مادر بهترین تغذیه برای نوزادان محسوب می شود ، اما مثرف این ماده ارزشمند غذائی باعث جلوگیری از ایجاد عارضه حساسیت در افراد نخواهد شد .  

تحقیقات جدید دانشمندان نشان می دهد علی رغم این که شیر مادر بهترین تغذیه برای نوزادان محسوب می شود ، اما مصرف این ماده ارزشمند غذائی  باعث جلوگیری از ایجاد عارضه حساسیت در فرد نمی شود .

بسیاری از مادران و زنان باردار تصور می کنند که شیر مادر از مزایای منحصر به فردی بر خوردار است که نوزاد می تواند در یک سال اول زندگی خود آن را از مادرش دریافت کند و این نوع تغذیه کاهش خطر ابتلا به حساسیت التهاب مخاط بینی (allergic rhinitis) مشهور به تب یونجه (hay fever) ، آسم ، آلرژی غذایی و اگزما در کودکان را به دنبال خواهد داشت .

بر اساس گزارش های منتشر شده از این پژوهش ها، هیچ تفاوت قابل توجهی بین بروز حساسیت های مختلف  در کودکانی که از شیر مادر تغذیه شده اند و کودکانی که از مکمل های شیر خشک استفاده کرده اند ، وجود ندارد .

کوئیدلین کوک (Quindelyn Cook) از محققان این تیم پژوهشی در رابطه با این مساله می گوید : « ما در بررسی ها و آمار ابتلای هر دو گروه ( کودکانی که از شیر مادر تغذیه شده و کودکانی که از مکمل های شیر خشک استفاده کرده اند ) به تب یونجه ، اعداد مشابهی به دست آورده ایم. همچنین ما اعداد مشابهی را نیز در این دو گروه برای ابتلا به آسم ، آلرژی غذایی و اگزما پیدا کرده ایم . »

یکی از متخصصان آلرژی و از محققان این تیم تحقیقاتی در رابطه با فواید شیر مادر و ارتباط آن با حساسیت می گوید : « ما می دانیم که تغذیه با شیر مادر برای نوزادان بسیار مفید است و مادران باید این عمل را برای نوزادان خود انجام دهند . اما تا کنون شواهدی بر اثر آن در جلوگیری از حساسیت ها پیدا نشده است. احساس می شود که مطالعات و پژوهش های بیشتری در حیطه گروه و جمعیت بالاتر نیاز است تا نتایج کلی نسبت به نتایج اثر شیر مادر بر حساسیت مشخص شود . »

این پژوهش ها و نتایج حاصل از آن در نشست علمی سالانه آلرژی، آسم و ایمونولوژی در کالج آمریکایی آلرژی، آسم و ایمونولوژی (American College of Allergy, Asthma and Immunology Annual Scientific Meeting) ارائه شده و در وب سایت این نشست قابل دسترس است. جهت بررسی و مشاهده متن کامل این پژوهش در ژورنال فوق ؛ اینجا را کلیک کنید . 

منبع
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا