ابداع روش جدید آزمایش سلول های بنیادی

تیمی از پژوهشگران بین المللی سلول های بنیادی در حال برنامه ریزی جهت اجرای عملیاتی ویژه در راستای استفاده از سلول های بنیادی هستند . این دانشمندان قرار است برای نخستین بار از سلول های بنیادی برای درمان بیماری زوال سیستم عصبی استفاده کنند . 

تیمی از پژوهشگران بین المللی سلول های بنیادی International stem cell researchers در حال برنامه ریزی و آماده سازی جهت اجرای عملیاتی ویژه در راستای استفاده از سلول های بنیادی هستند . بر اساس گزارش های منتشر شده در این رابطه ، آن ها در حال بررسی و تعیین تاریخی دقیق در سال 2018 میلادی هستند تا در این زمان نخستین روش آزمایشی جدید استفاده از سلول های بنیادی جنینی را روی یک مرد بالغ آزمایش کنند .

این تصمیم در پی نشست مشترک دانشمندان فعال در عرصه سلول های بنیادی اتحادیه اروپا و همتایان آن ها از ایالات متحده آمریکا گرفته شده است . این دانشمندان در جریان کنفرانسی ویژه که با موضوع درمان بر پایه سلول های بنیادی در محل مجلس سنای ایتالیا برگزار شده بود ، اتخاذ شده و قرار است برای نخستین بار از سلول های بنیادی برای درمان بیماری زوال سیستم عصبی استفاده شود . 

گفتنی است استفاده از سلول های بنیادی در مواقعی که زندگی بیمار در خطر قرار دارد ، در کشور ایتالیا منع قانونی نداشته و می توان در موارد خاص از این روش بهره برداری کرد .

منبع

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا