دلایل حضور کارمندان در سر کار با وجود مریضی

این مطالعه به دنبال ارتقای درک عوامل کلیدی این موضوع بود که چرا کارمندان حتی هنگام بیماری سر کار می‌روند. هدف دانشمندان کمک به مدیران برای درک عوامل این رفتار و ارائه راهکارهایی برای ارتقای بهره‌وری و سلامت کارمندان بود.

یکی از  عوامل مهمpresenteeism (حضور در سر کار با وجود مریضی) سختگیرانه‌بودن سیاست‌های سازمان است که برای نظارت و کاهش غیبت کارمندان به کار می‌روند که چنین سیاست‌هایی می‌توانند موجب ناامنی شغلی، مرخصی استعلاجی با دستمزد پایین و دادن روزهای اندک مرخصی بدون ارائه گواهی پزشکی شوند.

در مطالعات پیشین، presenteeism با هر دوی اثرات منفی و مثبت بر روی بهره‌وری کارمند و سلامت رفاهی وی مرتبط بود که این خود دارای پیامدهایی برای افراد و سازمان‌ها خواهد بود.

این پدیده موجب بروز اشتباهات، عملکرد کاری پایین‌تر، تشدید مشکلات سلامتی و تاثیرگذاری بر سلامت عمومی فرد و همچنین منجر به بهره‌وری پایین‌تر در مقایسه با غیبت‌های مکرر می‌شود.

کارکردن به هنگام مریضی می‌تواند دارای اثراتی بر روی خود بیماری بوده و همچنین موجب بروز نظرات منفی درباره کارکردن و در نهایت انصراف کارمند از آن شغل شود.

پیامدهای منفی غیبت از شغل می‌تواند کارمندان را وادارد هنگام مریضی سر کار حاضر شوند یا این که با وجود بهبودی کم، به سر کار برگردند؛ بنابراین، سازمان‌ها باید در سیاست‌های حضور کارمندان به دقت بازنگری کنند.     

این پژوهش با تحلیل داده‌های 61 تحقیق پیشین انجام شد که در آن‌ها 175 هزار و 960 شرکت‌کننده از 34 کشور دنیا حضور داشتند.

نتایج جدید در Journal of Occupational Health Psychology منتشر شده است. 

 

 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا