ساخت حسگر پوستی برای اندازه‌گیری جریان خون

 گروهی از محققان دانشگاه ایلینویز با همکاری سازمان ملی بهداشت آمریکا موفق به ساخت اولین نمونه از حسگرهای پوستی دقیق و حساس شدند که می‌توان به کمک آن جریان و فشار خون را به صورت 24 ساعته کنترل کرد.

پروفسور ریچارد چاد، مهندس علوم مواد از دانشگاه ایلینویز در مورد این دستاورد اظهار کرد: به کمک این فناوری، بیماران دیابتی می‌توانند به صورت 24 ساعته تغییرات ایجاد شده در جریان خون خود را اندازه‌گیری کنند و از وضعیت بدن خود آگاه شوند.

وی در ادامه افزود: در بیشتر ابزارهای رایج برای اندازه‌گیری جریان خون از نمایشگر و تجهیزات جانبی استفاده می‌شود که نیازمند توجه کامل بیمار است، اما به کمک حسگر پوستی قابل انعطاف می‌توان بدون توجه بیمار وضعیت جریان خون و تغییرات آن را بررسی و ثبت کرد.

محققان در مورد ویژگی‌های حسگر پوستی انعطاف‌پذیر اظهارکردند: پس از مطالعه بسیار در انتخاب مواد مناسب، سرانجام یک حسگر بسیار سبک و کاملا نازک طراحی و ساخته شد که بدون هیچ‌گونه اختلال و فشار بر روی پوست قرار گرفته و جریان خون را اندازه‌گیری می‌کند.

به گزارش ایسنا ،حسگر پوستی جدید همچنین قادر است تا به کمک حسگرهای گرماسنج تعبیه‌شده بر روی آن، الگوهای حرارتی جریان خون را نیز اندازه‌گیری و ثبت کند.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا