واکسن سرطان ، از رویا تا حقیقت

موسسه پژوهشی مدیمیونه  MedImmune در کشور آلمان که یک مرکز تحقیقاتی بسیار معتبر در زمینه ساخت دارو محسوب می شود  را  باید به عنوان جدیدترین عضو پروژه واکسن انسانی دانست که به اعتقاد کارشناسان ، فعالیت های این مرکز می تواند سبب پیشرفت و تسریع روند پژوهش های مرتبط با ساخت  واکسن و ایجاد روش های درمانی مبتنی بر ایمن درمانی یا immunotherapy شده و برای مبارزه با عفونت ها و سرطان مفید باشد .

در حقیقت ماموریت اصلی این پروژه ، سرعت بخشیدن به توسعه ساخت واکسن و ایجاد روش های درمانی مبتنی بر سیستم ایمنی بدن در برابر مهمترین تهدید های امروزی بشر یعنی سرطان و بیماری های عفونی است .

بر اساس گزارش های رسمی ،  این موسسه تحقیقاتی به تازگی در پژوهش های پروژه بین المللی تهیه واکسن ایدز International AIDS Vaccine Initiative (IAVI)  که با مشارکت بخش خصوصی و عمومی در حال اجرا است ؛ آغاز به همکاری کرده است  . در حقیقت این تحقیقات ، برنامه ای جاه طلبانه برای تغییر در آینده بشریت و پیشگیری از بیماری های کشنده عمومی در سطح جهان و رفع موانع موجود در این مسیر محسوب شده و هدف آن ساخت واکسن های جدید و توسعه درمان های مبتنی بر سلول های بنیادی و ایمن درمانی است .

حضور موسسه مدیمیونه در این تحقیقات ، به  ایجاد کنسرسیوم جهانی این پروژه کمک کرده و موجب راه اندازی برنامه های تحقیقاتی و راهنمایی طرح های علمی بین المللی به عنوان یکی از اعضای کنسرسیوم کمیته مشورتی این صنعت خواهد شد .  

در همین رابطه رونالد هربست  Ronald Herbst معاون موسسه مدیمیونه و پژوهشگر ارشد رشته غده شناسی Oncology اعلام کرد : " سیستم ایمنی بدن انسان یکی از قوی ترین ابزارهای موجود  در مبارزه با بیماری ها محسوب می شود . نگاه ما به آینده امیدوارانه بوده و تلاش می کنیم با اشتراک گذاری تخصص های بیولوژیکی خود در زمینه های ایمونولوژی و بیماری های عفونی به همراه پژوهشگران پیشرو در این حوزه ، زمینه را برای کمک به پیشبرد ساخت داروهای موثر و تولید واکسن هایی در برابر طیف وسیعی از بیماری ها مهیا کنیم . "

در حقیقت ماموریت اصلی این پروژه ، سرعت بخشیدن به توسعه ساخت واکسن و ایجاد روش های درمانی مبتنی بر سیستم ایمنی بدن در برابر مهمترین تهدید های امروزی بشر یعنی سرطان و بیماری های عفونی است . به باور این دانشمندان ، رمز اصلی پیروزی بر بیماری های فوق الذکر ، سیستم ایمنی بدن انسان محسوب می شود .

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا