ساخت ضد ویروس بی نیاز از به روز رسانی

ضد ویروس ها و برنامه های محافظت در برابر نرم افزار های مخرب در عین حال که بسیار مفید هستند نقص بزرگی نیز دارند. نقص اصلی آنها در حقیقت این امر است که تنها می توانند رایانه شما را در برابر خطراتی که از پیش برای آنها تعریف شده است حفاظت کنند. این مشکل بسیار بزرگی نیست اما هکر ها می توانند با استفاده از همین نقص ساده هر زمان که بخواهند به کامپیوتر شما حمله کنند.

حققان در حال حاضر در حال ساخت ضد ویروس پیشرفته ای هستند که می تواند بد افزارها و کدهای تخریبی را به میزان 20 درصد بیش تر از پیشرفته ترین ضد ویروس های امروزی شناسایی کند

اگر ضد ویروس رایانه شما آخرین به روز رسانی انتشار یافته را دریافت نکرده باشد احتمال آسیب پذیری آن بسیار بالا می رود. محققان برای حل این مشکل از الگوریتم های آموزش عمیق استفاده کردند. این الگوریتم ها می توانند بدون به روز رسانی پایگاه داده های کدهای مخرب جدید را تشخیص دهند.

همان طور که می توان از شبکه های عصبی مصنوعی برای تشخیص چهره استفاده کرد می توان از آنها برای تشخیص کد های مخرب نیز بهره برد. محققان در حال حاضر در حال ساخت ضد ویروس پیشرفته ای هستند که می تواند بد افزارها و کدهای تخریبی را به میزان 20 درصد بیش تر از پیشرفته ترین ضد ویروس های امروزی شناسایی کند.

جزئیات این ضد ویروس هنوز به صورت رسمی تایید نشده است اما رویکردی که این محققان در ساخت این ضد ویروس مورد نظر قرار داده اند با پشتیبانی غول بزرگ صنایع کامپیوتری یعنی مایکروسافت و شرکت نرم افزاری Invincea همراه بوده است. شایان ذکر است که پروژه ضد ویروس های مبتنی بر طرح یادگیری عمیق هنوز در مراحل اولیه خود به سر می برند اما در صورت موفقت می توانند تحول بزرگی را در زمینه ضد ویروس ها ایجاد کنند.

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا