خوابیدن تمساح با یک چشم باز

 به گفته این محققان تمساح ها احتمالا با یک نیم کره مغزشان می خوابند و با نیم کره دیگر فعال و هوشیار هستند.این تحقیق بر روی تمساح هایی به طول ۴۰ تا ۵۰ سانتی متر انجام شده است.
جام لسکو محقق ارشد این تحقیق گفته است که تمساح در حضور انسان یک چشم خود را روی آن متمرکز و زیر نظر می گیرد اما وقتی این فرد محل را ترک کی کرد، تمساح کماکان چشم خود را باز نگه می داشت و تمرکزش به سوی محلی است که فرد در آنجا حضور داشته و این احتمالا به معنای آن است که او مراقب خطرهای احتمالی است.

***تغییرات اقلیمی پلنگ برفی را تهدید می کند
صندوق جهانی طبیعت گزارش داد، با گرم شدن زمین زیستگاه های مناسب برای زندگی پلنگ برفی از بین می روند و چنین روندی مبارزه این گونه جانوری با خطر انقراض را دشوارتر می کند.
به گزارش صندوق جهانی طبیعت که یک سازمان غیردولتی فعال در زمینه حفاظت از محیط زیست است، یک سوم مناطق کوهستانی که پلنگ برفی در حال حاضر در آنها زندگی می کند به خاطر تغییرات اقلیمی دیگر برای این جانور قابل سکونت نخواهند بود.
این گزارش همچنین می گوید گونه های گیاهی این مناطق هم تحمل افزایش دما را نخواهند داشت.
پلنگ برفی در این گزارش یکی از زیباترین و رازآلودترین گربه سانان و در عین حال در خطرترین آنها توصیف شده است.
صندوق جهانی طبیعت به غیر از گرمایش زمین به عوامل دیگری که پلنگ برفی را در معرض خطر انقراض قرار داده اشاره کرده است.
به گزارش ایرنا از نشریه 'بیولوژی تجربی' (Experimental Biology)،زندگی انسان ها در زیستگاه پلنگ برفی، کم شدن صید در طبیعت و حمله این جانور به حیوانات اهلی و در نتیجه کشتنش به دست انسان، به همراه شکار و تجارت غیرقانونی آن، از جمله عواملی هستند که ممکن است به انقراض این جانور منجر بشوند.پلنگ برفی عمدتا در کوهستان های آسیای میانه و جنوب آسیا زندگی می کند و برآورد می شود که در حال حاضر بین 4 تا 6 هزار قلاده از آن وجود داشته باشند.چند ماه پیش در گزارشی هشدار داده شد که جانواران مهره دار با سرعتی 114 برابر دوران عادی در حال انقراض هستند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا