اهمیت استفاده از صدای انسان در شبکه‌های اجتماعی شرکت‌ها

دانشمندان یک پژوهش دو فازی و همزمان را طی دو سال در خطوط هوایی KLM رویال هلند انجام دادند. آن‌ها در قالب سه نمونه موردی مختلف از 3531 فرد ساکن هلند در قالب سه گروه نظرخواهی کردند.

یکی از این گروه‌ها شامل بزرگسالان هلندی، دیگری شامل افراد حاضر در برنامه وفاداران KLM و گروه دیگر از دنبال‌کنندگان توئیتر این شرکت هواپیمایی انتخاب شده بودند.

در فاز دوم دانشمندان از 1969 تن از این پاسخ‌دهندگان درباره احساسشان درباره اعتبار KLM، سطح صدای انسانی بر روی توئیتر شرکت و سطح قراردادن پاسخ‌دهندگان در معرض فعالیت‌های شبکه‌های اجتماعی این شرکت سوال کردند.

آن‌ها دریافتند تاثیر قراردادن مشتریان در معرض فعالیت‌های شبکه‌های اجتماعی شرکت در صورت استفاده از صدای انسانی در این شبکه‌ها تقویت می‌شود و چنین موضوعی موجب بروز اثر مثبتی بر روی اعتبار شرکت می‌شود.

این نخستین پژوهشی است که شاهدی موثق درباره اثر مثبت قرارگرفتن مشتریان در معرض فعالیت‌های رسانه‌های اجتماعی شرکت بر روی اعتبار آن شرکت است.

این تحقیق اهمیت برقراری ارتباط شرکت در شیوه‌ای انسان‌مانند برای تثبیت‌کردن بهترین روابط با مشتریان را نشان می‌دهد و این امر به نوبه خود موجب تحقق اهداف تجاری شرکت می‌شود.

دانشمندان دریافتند 95 درصد مدیران عامل در ایالات متحده اعتبار شرکت را در دستیابی به اهداف تجاری بسیار مهم دانستند. و ارتقای اعتبار شرکت با استفاده از فعالیت‌های رسانه‌های اجتماعی شرکت با استفاده از صدای انسانی دارای اهمیت مدیریتی بالایی است.

این پژوهش در Journal of Computer-Mediated Communication  منتشر شده است.

 

 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا