ترتیب سنی فرزندان خانواده تاثیری بر ویژگی های شخصیتی آنها ندارد

 این پرسش که آیا ترتیب سنی فرزندان تاثیر پایداری بر شخصیت آنها دارد یا خیر، از بیش از 100 سال قبل ذهن دانشمندان را به خود مشغول کرده است.
گروهی از افراد و نیز برخی از محققان بر این باور هستند که معمولا فرزندان اول خانواده ها کمال گرا هستند، فرزندان میانی در حوزه دیپلماسی استعداد دارند و فرزندان آخر احتمالا سرکش می شوند. 
محققان دانشگاه لایپزیگ آلمان برای بررسی این که آیا این تفاوت ها واقعا وجود دارد یا خیر، اطلاعات بیش از 20 هزار نفر را در آلمان، آمریکا و انگلیس بررسی کردند و متوجه شدند که ویژگی های شخصیتی اصلی مانند ثبات عاطفی، سازگاری و وظیفه شناسی، ارتباطی با ترتیب سنی فرزندان ندارد. 
در عین حال، یافته محققان براساس خوداظهاری افراد مورد مطالعه حاکی از آن است که ویژگی بهره هوشی می تواند تا حدودی تحت تاثیر ترتیب سنی در خانواده ها باشد، به این معنی که احتمال بیشتری وجود دارد فرزندان اول خانواده واژگان بیشتری بدانند و یا در فهم ایده های انتزاعی مشکل کمتری داشته باشند. 
براساس این گزارش، خوداظهاری و ادعای افراد یاد شده کاملا بی اساس نیست زیرا مطالعه جدید نیز بالاتر بودن نسبی بهره هوشی فرزند اول در قیاس با فرزند آخر در خانواده های بزرگ را تایید می کند.
به گزارش ایرنا از پایگاه اینترنتی مدیکال پرس، با این حال، یافته ها نشان می دهد که در چهار مورد از هر 10 مورد، فرزند آخر همچنان باهوش تر از خواهر و یا برادر بزرگتر خود است.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا