آنالیز دندان 580 هزار ساله در ایتالیا

بر اساس گزارش های ارائه شده از کارلو پرتو (Carlo Peretto) سرپرست تیم تحقیقاتی دانشکده علوم انسان شناسی و پیش از تاریخ دانشگاه فرارا (University of Ferrara's Prehistoric and Anthropological Sciences department) ایتالیا ، قدیمی ترین بقایای انسان در ایتالیا یک دندان 580 هزار ساله است .

این دندان باستانی در سایت باستان شناسی Isernia La Pineta در مولیز (Molise) واقع در جنوب ایتالیا پیدا شده است . لازم به توضیح است که تیم کاوش کارلو پرتو با دیگر موسسات و دانشگاه های فلورانس، رم، سیه نا و فرانسه همکاری داشته است .

دانشگاه فرارا طی گزارشی در این رابطه اعلام کرد که این دندان به یک کودک بین پنج تا هفت ساله تعلق دارد که در سال 2014 پیدا شده و نشان دهنده یک کشف استثنایی است . با این کشف ، بخش هایی از تنوع گونه های انسان در طول دوره پلیستوسن میانه مرحله آیونین (Middle Pleistocene Ionian Stage) ، یک دوره از زمین شناسی که بین 781 هزار تا 126 هزار سال بوده است ، روشن می شود .

علاوه بر آن ، این دانشگاه اعلام کرد ، به احتمال زیاد این دندان 580 هزار ساله به گونه های انسان هایدلبرگینسیس (Homo heidelbergensis) که در آن زمان در قاره اروپا به سر می برده اند ، تعلق دارد. این کشف از آن جهت دارای اهمیت بسیار بوده که نشان دهنده وجود انسان در یکی از سایت های پیش از تاریخ مهم در اروپا است .

لازم به توضیح است که سایت باستان شناسی Isernia La Pineta در طول چهل سال گذشته ، به عنوان یکی از سایت های پیش از تاریخی مهم اروپا توسط باستان شناسان و دانشمندان ، مورد تحقیقات و بررسی های مداوم و سیستماتیک قرار گرفته است . دانشمندان دانشگاه فرارا معتقد هستند که این سایت هنوز حاوی اطلاعات بسیاری برای درک زندگی پیشین مردم این منطقه بوده و از طریق داده های به دست آمده آن می توان به بازسازی محیط زیست و زندگی مردم آن پرداخت .

لازم به توضیح است که این پژوهش ها و نتایج حاصل از آن در آخرین شماره مجله علمی Plos One (Plos One journal) به چاپ رسیده و قابل دسترسی است .  جهت مشاهده متن کامل این پژوهش در ژورنال فوق الذکر ، اینجا را کلیک کنید .