نزدیک بینی در کمین فرزند اول خانواده

پژوهشگران در این رابطه اعلام کردند دلیل مشخص این موضوع هنوز کشف نشده ولی این احتمال وجود دارد که عارضه نزدیک بینی در فرزندان نخست خانواده بر اثر فشار بیشتر والدین بر آنها با هدف بهتر درس خواندن پدیدار می شود.

«جرمی گاگنهایم»، سرپرست این تیم پژوهشی و استاد دانشگاه کاردیف بریتانیا، می گوید: «در این تحقیقات، شواهد و مدارک جدیدی به دست آمد که حاکی از ارتباط بین میزان تحصیلات و عارضه نزدیک بینی هستند. این موضوع به طور ویژه در کشورهائی که تحصیلات متمرکز در آنها از سنین کودکی آغاز شده، مشاهده  می شود.»

برای انجام تحقیقات بهتر، پژوهشگران این تیم مطالعاتی اقدام به بررسی و آزمایش شرایط تولد و اختلالات بینائی از جمله نزدیک بینی بیش از ۸۹ هزار نفر در محدوده سنی ۴۰ تا ۶۹ سال کرده و دریافتند که فرزندان نخست خانواده به نسبت سایر افراد به میزان ۱۰ درصد بیشتر در خطر ابتلا به نزدیک بینی بوده و ۲۰ درصد بیش از خواهر و برادران کوچکتر خود ممکن است به نزدیک بینی شدید دچار شوند .

به گزارش مهر،آمارهای موجود آموزشی حاکی از وجود ارتباطی حدود ۲۵ درصدی بین خطر نزدیک بینی و نوع تولد و آموزش افراد می باشد. بر اساس گزارش شبکه علمی Live Science، این موضوع نمی تواند تنها دلیل بروز نزدیک بینی در افراد بوده و احتمالا عوامل دیگری نیز در این مساله دخیل هستند که با ادامه پژوهش های مرتبط با این موضوع می توان آنها را شناسائی کرده و تشخیص داد.