افراد قدرتمند هنگام قضاوت‌‌کردن به ندای درونشان تکیه می‌کنند

محققان این موضوع را بررسی کردند که چگونه آسان‌بودن اعمال حرکتی افراد دارای قدرت بالای اجتماعی بر قضاوت‌های آن‌ها تاثیر می‌گذارد. این یافته‌ها مبتنی بر چهار آزمایش هستند که تقریبا 400 نفر در آن‌ها شرکت داشتند.

در این آزمایش‌ها، افراد درباره موقعیت‌هایی نوشتند که بر شخص دیگری قدرت داشتند یا این که فرد دیگری بر آن‌ها قدرت داشتند. سپس هر آزمایش یک عمل حرکتی متفاوت را مورد هدف قرار داد و به طور مثال، در یکی از آزمایش‌ها دانشمندان عضلات حرکت‌دهنده چشم افراد را آموزش می‌دادند تا این عضلات بعدا حرکات خاص یک نقطه بر روی یک صفحه را ببیند.

زمانی که عضلات چشمان طوری آموزش دیدند که حرکات نقطه را ببینند (و بنابراین درک این حرکات آسان بود)، حرکت بیش از زمانی برای افراد دارای قدرت اجتماعی خوشایند بود تا زمانی که عضلات برای دیدن این حرکت آموزش ندیده بودند و بنابراین درک حرکات نقطه دشوارتر بود. با این حال، این موضوع برای افراد دارای قدرت صدق می‌کرد و افراد فاقد قدرت تمامی حرکات نقطه را به یک اندازه دوست داشتند. چه حرکاتی که درک آن‌ها آسان و چه حرکاتی که درک آن‌ها دشوار بود.

در آزمایش دیگری شرکت کننده‌ها مجبور بودند اعلام کنند چگونه دو حرف که با دو انگشت از دستان مختلف تایپ شده بودند، را در مقایسه با حروفی دوست داشتند که با انگشت یک دست تایپ شده بودند. تایپ حروف با دو انگشت از دستان مختلف آسان‌تر از تایپ با انگشتی از یک دست است و افراد قدرتمند و نه افراد فاقد قدرت در واقع حروف با تایپ آسان را بیشتر دوست داشتند.

محققان بر این باورند شواهد زیادی وجود دارد که افراد قدرتمند به طور شدیدتری در مقایسه با اشخاص دیگر هنگام قضاوت‌کردن به نداهای درونی‌شان متکی‌اند. تحقیق جدید این موضوع را برای نداهای حرکتی و قضاوت درباره ترجیحات آن‌ها نشان می‌دهد.

پژوهش جدید نشان می‌دهد افراد قدرتمند بیشتر بر نداهای درونی‌ خود هنگام قضاوت درباره ترجیحاتشان و این که چه کاری درست است و باید چه کار کنند، متکی هستند.

این نتایج در Journal of Experimental Psychology: General منتشر شده است.