گزارش تصویری از خودروی برقی اوریگامی

خودروهای برقی در دنیای فناوری امروزی ما نقشی بسیار کلیدی ایفا می کنند و به همین جهت نیز توجه بسیاری از شرکت های بزرگ را به خود جلب کرده اند. حال در برخی از موارد تلفیق این ساختار با طرح های مفهومی خاص می تواند منجر به ساخت محصولاتی کاملا متفاوت و ویژه شود که نمونه بارز آن خودروی اوریگامی برقی لکسوس است.

شاید باور این موضوع سخت باشد ولی این خودرو از مقوا ساخته شده است. فرایند ساخت این خودرو به نحوی بوده است که ابتدا یک مدل دیجیتالی از خودرو لکسوس طراحی شده و پس از ساخت این مدل دیجیتالی فرایند ساخت تک تک قطعات آن بر پایه برش دادن یک هزار و هفت صد تکه مقوایی آغاز شد.

در ادامه کار با استفاده از قطعات چوبی، این تکه های مقوایی به یکدیگر متصل شدند تا این خودرو به صورت کامل شکل بگیرد. البته این کار نزدیک به سه ماه زمان از سازندگان این خودرو گرفته است. شاید از نظر ظاهری دیدن این خودرو در نخستین گام چندان جذاب نباشد و حس کنید که نشستن در یک خودرو مقوا چندان امن نیست. با این وجود این سدان الکتریکی می تواند نشان دهد که چگونه می توان خودروها را با کمترین آلایندگی در فرایند ساخت تولید کرد. با تمامی این تفاسیر نباید انتظار داشته باشیم که این خودرو را در خیابان ها مشاهده کنیم و این پروژه بیش تر شبیه به یک طرح مفهومی بوده است.

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا