با کودکان ، کودکانه برخورد کنید

پژوهش های جدید محققان نشان می دهد که کودکانی که در دوران کودکی فرصت دارند تا کودکانه رفتار کنند و با آن ها همانند کودکان رفتار می شود ، می توانند پدر و مادرهای بهتری در آینده باشند . یک تیم تحقیقاتی به سرپرستی محققان دانشگاه ایالتی میشیگان (Michigan State University) طی مطالعات خود در این زمینه دریافتند ، فرزندان مادرانی که به کودکان خود سخت گرفته و اجازه نمی دهند تا آن ها در دوران کودکی ، کودک بوده و کودکی کنند ، تمایل کمتری به احساس نیازهای کودکانه فرزندان خود در بزرگسالی نشان می دهند .

در حقیقت یافته های این بررسی ها نشان می دهد که این گونه پدر و مادرها که به فرزندان خود سخت گرفته و فرصت کودکی کردن به آن ها نمی دهند، رشد مناسب کودک را خوب درک نکرده اند و در نهایت نقش پدر و مادری را به شیوه ای مضر و نادرست ایفا می کنند  . به گفته روان شناسان فرزندان این افراد با مشاهده و لمس چنین شیوه ای که قطعا نادرست است  بزرگ می شود . 

امی . کی . ناتال (Amy K. Nuttall) از محققان این تیم پژوهشی در رابطه با ضرورت تعامل والدین و فرزندان متناسب با سن کودک می گوید : « در صورتی که شما دوران کودکی خود را با مراقب شدید پدر و مادرتان گذرانده باشید بدون این که شانس این را پیدا کرده باشید تا هویت خود را پرورش دهید ، دچار مشکلات هویتی شده و این مساله باعث پریشانی و سردرگمی شما در مورد انتظارات مناسب کودکان خواهد شد و در نتیجه  آگاهی درست کمتری از محدودیت های رشد و نمو آنها خواهید داشت . در حقیقت باید گفت که اگر مادران نیازهای فرزندان خود را درک نکنند ، قادر به پاسخگویی درست و مناسب نسبت به فرزندانشان نخواهند بود . »

به اعتقاد ناتال ، وجود کلاس هایی ویژه آموزش دقیق رشد کودک و انتظارات مناسب در مورد توانایی های کودکان و رفتار با آن ها ، پیش از تولد نوزاد می تواند در ایفای نقش پدر و مادرها بسیار کمک کننده باشد .

در خاتمه لازم به توضیح است که این پژوهش ها و نتایج حاصل از آن پیش از اینکه مجله روان شناسی خانواده (Journal of Family Psychology) به چاپ برسد، به صورت آنلاین منتشر شده و قابل دسترسی است و به زودی مجله های چاپ شده نیز در اختیار علاقمندان قرار خواهد گرفت . جهت مشاهده متن کامل این پژوهش در وبسایت فوق الذکر ، اینجا را کلیک کنید .

منبع
 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا