خودرو برقی مفهومی برای آینده بشر

خودروهای برقی بخش عمده ای از ذهنیت امروزی خودروسازان را به خود اختصاص داده اند. شرکت های متعدد پس از توفیق شرکت تسلا در عرضه خودروهای برقی سعی در ورود به این بازار نو ظهور دارند. در این میان شرکت هایی مانند استون مارتین و پورشه اقدام به معرفی طرح هایی کرده اند که به زودی روانه بازار خواهند شد ولی شرکت هایی مانند بنز و میتسوبیشی تنها به ارائه طرح های مفهومی و آینده محور اکتفا کرده اند.

در این گزارش تصویری می توانید عکس های منتشر شده توسط شرکت میتسوبیشی از خودرو آینده محور برقی این شرکت را مشاهده کنید. این خودرو که امیرای ای وی مفهومی (Emirai EV concept) نام گذاری شده است بیش تر شبیه خودرو های مشاهده شده در فیلم های علمی تخیلی هالیوودی است. البته باید یادآوری کنیم که سری امیرای نخستین بار چهار سال پیش نام خود را مطرح کردند و این ماشین در حقیقت نسل سوم از طرح های مفهومی این سری اتوموبیل ها محسوب می شود.

درباره مشخصات فنی موتور این خودرو اطلاعات بسیار اندکی منتشر شده است و تمرکز اصلی شرکت میتسوبیشی بر روی ساختار طراحی ظاهری این خودرو بوده است. در بیشتر بخش های این خودرو شاهد استفاده از نمایشگر های ال سی دی به جای ابزار های مکانیکی و عقربه های مرسوم در خودروهای امروزی هستیم. همچنین ساختار فرمان و ساختار آئرودینامیکی این خودرو به نحوی طراحی شده اند که به نوعی امضای کار میتسوبیشی محسوب شوند.

این خودرو به ساختار هوشمندی مجهز است که وضعیت جسمانی راننده را تحت نظارت قرار داده و می تواند از حوادث رانندگی که عامل آنها به هم ریختن حال راننده باشد، پیشگیری کند.

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا