اخبار کوتاه از جهان دانش و فناوری

 یک شرکت سازنده لوازم خانگی ماه ژانویه (دی-بهمن) تلویزیونی بسیار سبک و انعطاف پذیر را رونمایی می کند که می توان آن را لوله کرد. 
این تلویزیون 55 اینچی به حدی سبک است که می توان آن را با آهن ربا روی دیوار نصب کرد و قطر آن در حد کاغذ دیواری است. 
با وجودی که تولید انبوه این تلویزیون زمان بر خواهد بود، اما پیش بینی می شود که نمونه های اولیه آن در طی چند سال عرضه شود. 
انتظار می رود که از این نوع صفحه نمایش در وسایل مختلفی اعم از ساعت های هوشمند تا تلویزیون استفاده شود.

***محققان یک سیستم هوش مصنوعی را رونمایی کرده اند که می تواند مانند یک دانش آموز دبیرستانی به سوالات امتحانی پاسخ دهد. این سیستم هوش مصنوعی به گونه ای طراحی شده است که می تواند به سوالات آزمون ورودی کالج که شامل تست های خواندن، نوشتن و ریاضیات است، پاسخ دهد.
به گزارش ایرنا از پایگاه اینترنتی دیلی میل،این سیستم که GeoS نام دارد، با استفاده از ترکیبی از بینایی رایانه ای برای تفسیر نمودارها، فرآیند پردازش زبان بومی برای خواندن و درک متون و یک حل کننده مسائل هندسی، می تواند به 99 درصد سوالات امتحانی آزمون ورودی کالج به دقت جواب دهد.

*** محققان با تجزیه و تحلیل شبیه سازی های جدید رایانه ای از وضعیت آب و هوا در بیش از یک قرن گذشته، اعلام کردند که علائم گرم شدن هوای زمین در گذشته، ابتدا در اوایل دهه 1940 در بخش هایی از استرالیا، جنوب شرق آسیا و آفریقا بروز کردند. 
شناسایی این مناطق عموما به دلیل وجود یک محدوده باریک دما در آنها بود که مشخص کردن خط سیر گرم شدن هوای زمین را تسهیل کرد. 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا