تشدید سرطان لوزالمعده با مصرف دخانیات

دانشمندان به تازگی کشف کرده اند که شدت  سرطان لوزالمعده با مصرف دخانیات ارتباط مستقیم دارد. بر اساس تحقیقاتی که به تازگی انجام شده است مشخص شده است که بیماری افراد مبتلا به سرطان لوزالمعده در صورت عدم ترک سیگار بدتر خواهد شد. در راستای انجام این پژوهش، متخصصان به بررسی 14 پژوهش پزشکی دیگر دست زدند که تمامی این تحقیقات توسط محققان دانشگاه اوکلند انجام شده بود. هم چنین لازم به ذکر است که این تحقیقات به صورت محلی نبوده و در سراسر دنیا و در کشورهای مختلف انجام گرفته بودند. این پژوهش ها شامل اطلاعات جمعیت آماری متشکل از 8 هزار و 500 بیمار می شد که در بازه های مختلف و در کشورهای مختلف به دست آمده بودند.

شایان ذکر است که این پژوهش، اولین تحقیقی بوده است که درباره تکرار دفعات حمله بیماری سرطان لوزالمعده در افراد مبتلا به آن انجام گرفته بود. دکتر مکس پترو به عنوان راهبر این تحقیق در این باره بیان کرد که این مطالعه در واقع احتمال مبتلا شدن به بیماری سرطان لوزالمعده مزمن را نیز در این افراد نشان می دهد.

بعد از تجربه یک دوره از سرطان لوزالمعده مزمن، احتمال تکرار این بیماری به یک در پنج و احتمال ابتلا به سرطان لوزالمعده مزمن یک در ده می شود. این تحقیق همچنین نشان داد که بخش قابل توجهی از بیمارانی که از التهاب حاد پانکراس رنج می برند، مدت ها پس از بستری شدن در بیمارستان زخم های دائمی در اندام های آنها ایجاد می شود.

علاوه بر این مشخص شد که مصرف دخانیات می تواند موجب تشدید این مشکل شود و بیماری در افرادی که به آن مبتلا شده اند ممکن است به علت مصرف سیگار تشدید پیدا کند.

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا