لوزالمعده مصنوعی جهت مداوای دیابت نوع 1

بر اساس گزارش های منتشر شده در رابطه با این دستگاه جدید ؛ این لوزالمعده مصنوعی روی کودکی 12 ساله به نام دنیل والز Daniel Walls که دانش آموز بوده و مبتلا به دیابت نوع 1 است آزمایش شد . این کودک به دلیل بیماری خود به صورت روزانه و حداقل ده بار در روز مجبور به استفاده از دستگاه تست خون قطره ای دیابت که در آن نوک انگشتان خراشیده می شود . وی همچنین مجبور به تزریق روزانه انسولین جهت کنترل میزان قند خون خود بود . پژوهشگران جهت بررسی عملکرد این لوزالمعده مصنوعی ، آن را روی بدن این کودک نصب کرده و وی را برای تمام مدت روز تحت نظر قرار دادند . طی این مدت از دنیل خواسته شد که آزمایش های مکرر روزانه و تزریق انسولین را متوقف کند .

عملکرد این دستگاه موفقیت آمیز بوده و مادر دنیل والز در این رابطه اعلام کرد : " استفاده از لوزالمعده مصنوعی ، زندگی و نوع فعالیت های روزانه فرزند مرا کاملا دگرگون کرده است . وی هم اکنون می تواند مانند سایر کودکان عادی زندگی کند . "

این دستگاه در بیرون از بدن بیمار قرار گرفته و با سنسورهای حساسی که در زیر پوست نصب شده اند مرتبط است . لوزالمعده مصنوعی می تواند به صورت منظم و دائمی و بدون نیاز به تنظیم دائمی توسط کاربر ، میزان قند خون فرد بیمار را بررسی کرده و در صورت لزوم ، انسولین مورد نیاز بدن را در اندازه مناسب به شخص بیمار تزریق کند .

کارشناسان پس از بررسی و مشاهده عملکرد این دستگاه جدید اعلام کردند که این روش درمانی یک گام قابل توجه در مبارزه با دیابت بوده و به نسبت روش های درمانی فعلی از آسیب های جانبی کمتری برخوردار است .  در همین زمینه دکتر رومن هوورکا Roman Hovorka سرپرست تیم تحقیقاتی سازنده این لوزالمعده مصنوعی  گفت : " اطلاعات کسب شده در این رابطه به خوبی نشان می دهد که لوزالمعده مصنوعی دارای عملکردی مناسب و مفید بوده و پس از استفاده طولانی مدت برای دست کم چند ماه ، ما شاهد بهبود شرایط کنترل میزان قند خون توسط بدن بیمار بوده و همچنین خطر کاهش ناخواسته قند خون در افراد مبتلا به دیابت از بین می رود .

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا