تهیه نقشه گسترش پارکینسون در مغز

بیماری پارکینسون به عنوان یکی از بیماری های بسیار مهم توسط متخصصان عصب شناسی مورد تحلیل قرار می گیرد و سالانه شاهد پژوهش های فراوانی در زمینه این بیماری هستیم ولی عدم آگاهی صحیح از نحوه انتشار این بیماری در مغز موجب شده است تا تحقیقات در این زمینه به آرامی پیش بروند.

حال متخصصان مرکز سلامت دانشگاه مک گیل (McGill University Health Centre) که در این زمینه مشغول به فعالیت بوده اند موفق شده اند تا به درکی جدید از نحوه انتشار پارکینسون در مغز انسان دست پیدا کنند. این تیم تحقیقاتی دریافته اند که باید برای یافتن یک روش درمانی مناسب برای پارکینسون، ابتدا به نحوه انتشار آن در مغز انسان توجه داشته باشند و تنها پس از درک این فرایند می توانند به روش درمانی مناسب دست پیدا کنند.

دکتر آلن دگر (Alain Dagher) به عنوان مولف ارشد و راهبر این پژوهش درباره شرایط این تحقیقات می گوید: «پژوهش ها و مطالعات پیشین در نشان دادن نحوه آتروفی (atrophy) منطقه ای (فرایند تحلیل رفتن ساختار و ابعاد مغز در پارکینسون) در مراحل نخست شکل گیری این بیماری در مغز انسان ناکام بوده اند. این امر به این دلیل بوده است که نمونه های قابل برداشت و مطالعه و هم چنین شناسایی نشانه های مورد نیاز برای مطالعه به اندازه ای کوچک و اندک بوده اند که امکان این کار برای بسیاری از دانشمندان ممکن نبوده است. حال ما این امکان را فراهم کرده ایم که بتوان نقشه گسترش پارکینسون در مغز انسان را با دقت و حساسیت بسیار بالاتری نسبت به تلاش های قبلی در اختیار داشت.»

شایان ذکر است که نتایج این تحقیقات در قالب یک مقاله علمی در ژورنال بین المللی "ای لایف" (eLife) منتشر شده و قابل دست رسی است.  

منبع

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا