رقابت هند برای جلوگیری از زایمان زودرس

 جایزه کمک‌های مالی امسال توسط دکتر ویجی راگوان، دبیر سازمان فناوری زیستی دولت هند به محققان برنده اعطا شد.رقابت‌های تحقیقاتی- نوآوری هند با همکاری مشترک سازمان تحقیقات قناوری زیستی هند و بنیاد بیل و ملیندا گیتس در سال 2013 با هدف افزایش نوآوری‌های سلامتی و پیشبرد تحقیقات نظام سلامت هند پایه‌گذاری شده است.

دکتر ویجی راگوان در مورد فضای رقابت و محققان برنده گفت: هدف از ایجاد فضای رقابتی افزایش نوآوری و خلاقیت بین پژوهشگران جوان هندی است. خوشبختانه در این رقابت فضای علمی و تحقیقاتی کاملا حرفه‌ای و جدی بوده است.

وی در مورد طرح برتر این رقابت افزود: طرح برتر رقابت‌های امسال مربوط به تحقیقات بر روی کاهش مشکلات زایمان زودرس، رشد صحیح نوزاد بعد از تولد و اختلال در رشد شناختی است.پروفسور آریندام مایترا، محقق برنده موسسه تحقیقاتی-پزشکی ژنومیک بنگال غربی اظهارکرد: طرح برنده ما بخشی از یک برنامه‌ریزی بزرگ برای شناسایی ریشه‌های عارضه زایمان زودرس است.

وی در ادامه افزود: مطالعات نیز در جهت شناخت بیشتر استرس‌های مادران باردار و نقش آن در افزایش خطر زایمان زودرس است.در این تحقیق، تیم تحقیقاتی با مطالعه دقیق بر روی 8000 زن باردار موفق به ارائه روش تشخیص خطر زایمان زودرس شدند.

به گزارش ایسنا، پروفسور اوما چاندرا، محقق موسسه علوم سلامت و فناوری شهر فرید‌آباد هند نیز اظهارکرد: در مطالعات ما وضعیت تولد و حیات بیش از 200 نوزاد مورد بررسی و مطالعه قرار گرفته است.وی در ادامه افزود: در این تحقیق همچنین روش تشخیص کودکان در معرض خطر کوتاهی قد معرفی شده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا