خواب روزانه به سلامت قلب کمک می کند

پژوهشگران در بررسی اقدامات و عادات مفید و مضر برای بدن انسان ؛ به این نتیجه رسیدند که داشتن خواب نیمروزی و یک چرت مختصر در ساعات بعد از ظهر می تواند برای سلامت انسان مفید بوده و به سلامت قلب کمک کرده و فشار خون را کاهش می دهد و از سوی دیگر در این مطالعات مشخص شد که مصرف بیش از حد قهوه برای افراد جوان نامناسب بوده و خطر ابتلا به حملات قلبی را در آن ها افزایش می دهد . در این مطالعات همچنین مشخص شد افرادی که دارای خواب کوتاه و آرام در ساعات نیمروز هستند ، داروهای کمتری به نسبت سایر افراد مصرف می کنند .  

گفتنی است سرپرستی این تیم تحقیقاتی بر عهده مانولیس کالیستراتوس Manolis Kallistratos از پزوهشگران و پزشکان بیمارستان عمومی  Asklepieion Voula بوده و در این تحقیقات بیش از 386 بیمار میانسال که دارای مشکلات شریانی و فشار خون بودن مورد مطالعه قرار گرفته شده است . در این مطالعات موارد متعددی از جمله زمان خواب نیمروزی افراد ، میزان فشار خون آن ها در ساعات کاری ، گردش فشار خون افراد طی 24 ساعت شبانه روز ، سرعت و میزان نبض ، عادات روزمره ( دو عادت فوق الذکر ) ، شاخص توده بدن و ارزیابی  تست قلبی اکو  echo-cardiographic و شرایط و ابعاد دهلیز چپ قلب شرکت کنندگان مورد ارزیابی و مطالعه قرار گرفت .

پژوهشگران با بررسی اطلاعات فوق دریافتند افرادی که در ساعات میانی روز چرتی کوتاه می زنند گردش انقباضی قلب منظم تر و فشار خون کمتری نسبت به سایر افراد دارند . این تفاوت به میزان 5 درصد گزارش شده است . در این مطالعات همچنین مشخص شد افراد جوانی که دارای فشار خون بالا هستند باید در مصرف قهوه و محصولات دارای کافئین احتیاط کرده و حداکثر به صورت روزانه دو یا سه فنجان کوچک قهوه بخورند . پژوهشگران در این رابطه اعلام کردند که افراد دارای اعتیاد به مصرف قهوه و کسانی که روزانه به میزان زیادی از این نوشیدنی استفاده می کنند در معرض خطر بروز حملات قلبی قرار داشته  و خطر ابتلا به دیابت اولیه در ان ها نیز بیش از سایر افراد خواهد بود . دیابت اولیه یا prediabetes زمینه ساز بروز و ظهور دیابت نوع دو در انسان است .     

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا