نخستین دیوار دیجیتالی بین دو کشور جهان

ایده دیوار کشیدن بر روی مرز این دو کشور در طول چند دهه اخیر و مخالف ها و موافق هایی را به همراه داشته است. اما زمانی که کشیدن دیوار های سنگی و آجری واقعی محبوبیت خود را در بین مردم از دست می دهد استفاده از دیواری دیجیتالی بسیار کار آمد خواهد بود. این دیوار دیجیتالی درواقع شبکه ای گسترده از سنسورهای حرکتی و دوربین های ویدیویی را شامل می شود.

با پیشرفت تکنولوژی در سال های اخیر می توان بر روی این گونه مرزها هم نظارت تکنولوژیکی داشت. بنابراین به گزارش وزارت امنیت داخلی ایالات متحده از این پس منابع بیش تری صرف نظارت تکنولوژیکی بر روی مرز های آریزونا خواهد شد. این بخش حدود 145 میلیون دلار از بودجه خود را صرف ساخت شش برجک نظارتی با تکنولوژی های امنیتی پیشرفته خواهد کرد.

این دیوار دیجیتالی جایگزین خوبی برای طرح 1 میلیارد دلاری آمریکا برای محافظت از مرز هایش است. در این طرح که در سال 2005 مطرح شد، قرار بود کلیه مرز های جنوب غربی این کشور با برجک ها دوربین های دیجیتالی مجهز به رادار پوشیده شود. وزارت امنیت داخلی این کشور پس از تحقیق بر روی این طرح، دریافت که با توجه به موقعیت جغرافیایی این مرزها استفاده از رادار و دوربین های ویدیویی کاملا بیهوده است. زیرا رادارها در مکان های پرجمعیت به خوبی کار نمی کنند و دوربین های امنیتی نیز ممکن است دچار نقص فنی شوند.

از لحاظ سیاسی آریزونا همواره منطقه ای کاملا مستعد برای کشیدن دیوار، چه واقعی و چه مجازی، بوده است. از آنجایی که مرز مشترک آمریکا و مکزیک در آریزونا نزدیک به 387 کیلومتر است بهترین مکان برای آزمایش تکنولوژی های امنیتی آمریکا محسوب می شود. و سیاست های آمریکا در این مناطق به گونه ای است که میلیارد ها دلار برای نصب سنسور ها و دوربین های ویدیویی محافظت کننده از مرز ها کنار گذاشته شده است.

حال به نظر می رسد که به زودی نخستین دیوار یا مرز دیجیتالی جهان در این منطقه ساخته شود. دیواری که می تواند به زودی به یک استاندارد جدید برای مرز کشورها بدل شود.

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا