توربین های بادی معلق نسل جدید مولد برق اضطراری

سیناپرس: بسیاری از کارخانه های ساخت توربین بادی برای جذب باد در تراز های بالا تر نیاز به ساخت توربین های بلندتر در حدود 150 متر را دارند در صورتی که آلتاروس با بهره مندی از روشی مبتکرانه یعنی توربین هوایی شناور (BAT) توانسته است به ارتفاع 600 متری از سطح زمین دست یابد. سرعت باد در چنین ترازی بسیار بالاتر و حجم نیروی برداشت شده، 5 تا 8 برابر بیشتر خواهد بود.

 

فناوری کلیدی توربین هوایی شناور متشکل از شکل آیرودینامیکی خلاقانه، مواد کامپوزیت مخصوص و یک سیستم کنترل کننده ویژه است .ضمن آنکه پوسته پر شده از گاز هلیوم توربین هوایی شناور را بسیار سبک کرده است. این پوسته علاوه بر خاصیت شناور بودن در هوا، توانایی تنظیم خودکار دارد و می تواند انرژی را به ایستگاه قدرت در زمین منتقل کند.

مدل اولیه این توربین در ابعادی در حدود 15 در 15 متر ساخته شده است .از دیگر ویژگی های این مدل عدم نیاز به فوندانسیون و جرثقیل برای انتقال است.

این تکنولوژی جدید پتانسیل تولید انرژی از باد برای مصرف و صنعت را دارد و جایگزین مناسبی برای سوخت گازوئیل در مناطق دور دست و روستایی خواهد بود. دستیابی به گازوئیل در مناطق روستایی بسیار سخت و گران قیمت و نگهداری آن بسیار پر هزینه است در صورتی که توربین هوای شناور با افزایش خروجی و نصب سریع و 24 ساعته می تواند صرفه جویی بسیاری را در هزینه و وقت انجام دهد.

 این طرح در فاز اول قرار است برای ده ها خانه در آمریکا برق تولید کند و شرکت طراح آن را نسل جدید تولید برق اضطراری در شرایطی که به الکتریسیته دسترسی نداریم، معرفی کرده است.

 این سیستم ، آلتاروس، اولین بار در سال 2010 در موسسه تکنولوژی ماساچوست راه اندازی شد و مطالعات بیشتر آن به شرکتی خصوصی واگذار شد. کارایی بیشتر، قیمت  کمتر و طراحی پوسته شناور از جمله مطالعاتی بود که در فاز 1 و2 طرح به آن پرداخته شد. اخیرا بودجه ای در حدود 7 میلیون دلار بر تکمیل این طرح به شرکت تعلق گرفته است.

مدیر بخش تحقیقات از آلتاروس به عنوان نسل جدیدی از تولید انرژی یاد کرده و معتقد است این سیستم بسیاری از مشکلات توربین های بادی گذشته را حل خواهد کرد.

منبع

 

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا