برنامه ای برای نجات جان عقاب های طلایی

پره های توربین های بادی هر ساله در ایالات متحده باعث مرگ 300 هزار پرنده می شود. عقاب طلایی که یکی از گونه های در حال انقراض و حساس است نیز از این خطر در امان نیست. هم اکنون تنها 500 جفت از این پرنده در ایالات متحده وجود دارد. این مطالعه جدید ایده ای ساده را بیان می کند. این مطالعه پیش نهاد می کند که نقاط زندگی این عقاب ها و همچنین بهترین مناطق بادخیز را شناسایی کرده و توربین های بادی را در جایی نصب کنیم که این گونه از عقاب ها به آن نقاط وارد نمی شوند.

به منظور انجام این تحقیق محققان دانشگاه واترلو و کولورادو اطلاعاتی را درباره مناطق زندگی عقاب های طلایی در آمریکا جمع آوری کردند. و سپس باد خیزترین مناطق را نیز نشانه کردند. نویسندگان بیان کردند که هیچ کدام از مزارع باد خیر در محل اصلی زندگی پرندگان که در تصویر با رنگ سبز نشان داده شده است، واقع نشده اند. به هر حال توربین های بسیاری در مناطق به رنگ نارنجی قرار دارند که نه تنها این مناطق کاملا بادخیز نیستند بلکه محل زندگی این گونه از عقاب ها نیز هستند.

پیش بینی می شود که در صورت اعمال این تمهیدات بتوان این خطر را از جان این گونه در معرض انقراض دور کرد ولی هنوز راهی بسیار طولانی برای ایجاد شرایط بقا برای این موجودات باقی مانده است و باید در سایر زمینه های نیز تمهیدات مشابهی اندیشیده شود.

جالب است بدانید که عقاب طلایی سمبل کشور ایالات متحده آمریکا محسوب می شود ولی این کشور با سهل انگاری خود در طول سالیان متمادی موجب شده است تا این پرندگان زیبا در معرض انقراض قرار بگیرند.

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا