۵۷ درصد همدانی ها تحت پوشش بیمه سلامت هستند

به گزارش خبرگزاری سیناپرس، فریبرز نیاستی ظهر روز سه شنبه ۲۷ اردیبهشت ماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: کل پرداختی های سال ۱۴۰۰ نیز ۵۳۰ میلیارد تومان بوده و  با مجموع  بیمه های روستایی ۶۲۵ میلیارد تومان پرداختی های سازمان بیمه سلامت انجام شده است.

وی افزود: در راستای اجرای قانون و تسهیل امور اقداماتی انجام شده است که پنج محور در این راستا انجام شده است.

نیاستی خاطرنشان کرد: پرداخت تعهدات بیمه سلامت و پرداخت بیمه مطالبات به شرکای کاری بیمه سلامت انجام شده که با آغاز سال ۱۴۰۱ در دو ماه آغازین در هفته سوم اردیبهشت ماه موفق شدیم تمامی مطالبات بیمارستان های خصوصی استان که دو میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان بود پرداخت شد همچنین تمامی مطالبات زیرم مجموعه علوم پزشکی معادل ۷۷ میلیارد تومان واریز شد. 

وی در ادامه گفت: مراکز طرف قرار داد از جمله آزمایشگاه ها و سایر مراکز تشخیصی تا پایان اسفند تسویه شد.

وی با بیان اینکه امور موسسات طرف قرارداد با امور بیمه سلامت تسهیل میشود، تصریح کرد: ما موظف به ارائه خدمت به مشتریان بیمه سلامت هستیم و حافظ منافع بیمه شدگان هستیم و زمانیکه افراد مشکلاتی برای آنها پیش می‌آید تامین مالی انجام شود. 

نیاستی تصریح کرد: سازمان با پیگیری های انجام شده توانسته تعهدات را تسویه کنیم   و به صفر برسانیم.

مدیرکل بیمه سلامت همدان یادآور شد: در سازمان بیمه سلامت به تحکیم قراردادها کمک کرده و به این ترتیب گستره سطح پوشش درمانی افزایش می یابد و به دریافت خدمت سلامت کمک می کند.

وی با بیان اینکه یکی از ارکان ارائه خدمت منابع مالی است، گفت: در بخش سلامت شاهد افزایش قیمت در تجهیزات پزشکی بوده ایم و به این ترتیب  مجموعه بیمه سلامت اقدامات مفیدی انجام داده است. 

وی به نسخه الکترونیکی اشاره کرد و گفت: به سمت استقرار کامل پرونده الکترونیک پیش می رویم و زیر ساخت‌های این موضوع فراهم شده است.

نیاستی ادامه داد: در تمامی مراکز خصوصی و دولتی طرف قرارداد با بیمه سلامت نسخه پیچی الکترونیکی در حال انجام است. 

مدیرکل بیمه سلامت اذعان کرد: نسخه پیچی الکترونیکی گام بزرگی در تسریع انتقال داده ها خواهد داشت و می توان نسخه هه را رصد وپایش کرد و تمامی فعالیت‌های موضوع درمان و تشخیص و بار مراجعه نیز در بستر دیتاها انجام می‌شود.  

نیاستی گفت: اجرای برنامه نسخه پیچی الکترونیکی ممکن است با قطعی برقی و قطعی سیستم همراه باشد که اشکالات آن به مرور زمان برطرف می‌شود که امیدواریم بهترین خدمات را به بیمه شدگان ارائه دهیم.

این مقام مسئول با بیان اینکه سه سازمان خدمات بیمه پایه داریم،گفت: یک سازمان برای افرادی است که تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند و یک سری افراد جامعه در نیروهای مسلح بوده و صندوق سوم که در کشور بالاترین درصد پوشش بیمه ای را دارد، سازمان بیمه سلامت ایرانیان است که ۴۷ میلیون نفر بیمه شده دارد.

وی ادامه داد: در استان همدان نیز ۹۶۵ هزار و ۱۴۳ نفر تحت پوشش بیمه سلامت هستند که معادل ۵۷ درصد جمعیت همدان را شامل می‌شود.

نیاستی اضافه کرد: باید به نقطه ای دست یابیم که به کیفیت خدمات بپردازیم.

وی گفت: برای خدمات سرپایی ۷۰ درصد و خدمات بستری ۹۰ درصد تعرفه دولتی به بیمه شدگان پرداخت می شود و ۱۰ درصد فرانشیز در بستری و ۳۰ درصد فرانشیز در خدمات سرپایی بر عهده بیماران است.

نیاستی به خدمات بیمه ناباروری و بیماری های خاص و صعب العلاج اشاره کرد و افزود: این بیماران می‌توانند بدون نیاز به نظام ارجاع از خدمات بیمه ای استفاده کنند. 

وی گفت: یک هزار و ۲۱۷ بیمار ام اس  در استان همدان داریم که از خدمات بیمه ای استفاده می‌کنند همچنین ۴۸۶ نفر دیالیز ، ۲۶۶ نفر پیوند کلیه، ۱۶ نفر هموفیلی و ۷۹ نفر مبتلایان به تالاسمی خدمات بیمه سلامت دریافت می‌کنند که در مجموع دو هزار و ۲۲۰نفر از این خدمات بهره مند می شود. 

نیاستی به آمار واحدهای سال ۱۴۰۱ اشاره کرد و ادامه داد: ۷۹۱ موسسه و پزشک طرف قرارداد بیمه سلامت هستند  که بیمه شدگان می‌توانند از این خدمات استفاده کنند در حالیکه این آمار در سال گذشته ۶۷۷ مورد بوده است.

وی به اجرای نظام ارجاع در صندوق بیمه همگانی اشاره کرد و گفت: در این حوزه پوشش ۱۰۰ درصدی برای تمامی افرادی که فاقد بیمه درمانی هستند انجام شده است  و هدف این است که افرادی که فاقد بیمه پایه درمانی هستند شناسایی شده و تحت پوشش قرار بگیرند و از مهر ماه ۱۴۰۰ شروع شد و جزو استان‌های پیشتاز بودیم.

نیاستی تصریح کرد: باید بتوانیم از پزشکان عمومی و مطب دار که در بخش خصوصی فعالیت می‌کنند قرار داد ببندیم و در این راستا اهداف اسناد یالا دستی محقق خواهد شد که تا کنون حدود ۲۵۸ هزار نفر شناسایی شده که هیچ گونه بیمه ای نداشته و این جمعیت تا کنون بیش‌از ۱۵۳ هزار نفر  به یک پزشک منتصب شده اند و تحت نظر پزشک خانواده قرار گرفته اند. 

مدیر کل بیمه سلامت در ادامه خاطر نشان کرد: تمامی ۲۵۸ هزار نفر را با پزشک لینک خواهیم داد و به آنها و ویزیت پایه انجام خواهیم داد که پزشکان به آنها اموزش می‌دهند  و دو بیماری فشار خون و دیابت و سایر بیماری ها در آنها رصد می شود.

وی گفت: شناسایی بیماری‌های فشار خون و دیابت در کیفیت زندگی افراد تاثیر می گذارد همچنین در کاهش هزینه های درمان موثر خواهد بود که به این ترتیب بیمه سلامت در امر پیشگیری از بیماری ها ورود یافته است. 

نیاستی تاکید کرد: افرادی که برای صندوق بیمه همگانی با آنها تماس گرفته می‌شود باید برای ویزیت ابتدایی خود و خانواده هایشان توسط پزشک خانواده مراجعه کنند در صورت عدم مراجعه از بیمه سلامت همگانی حذف خواهند شد. 

وی یادآور شد : افراد به مراجعه به سامانه ۱۶۶۶ با اجرای کد دستوری*1666# می توانند از وضعیت پوشش خود اطلاع یابند.

مدیر کل بیمه سلامت گفت: ۱۵۳ هزار نفر به پزشک لینک شده اند که از این تعداد ۳۵ هزار نفر نیز در هفته سلامت  به پزشک خانواده خود منتصب شدند.

وی اظهار کرد: دهک یک تا سه به صورت رایگان و بدون پرداخت هزینه از خدمات بیمه سلامت بهره مند می‌شوند.

نیاستی ادامه داد: این موضوع در راستای حمایت  از اقشار ضعیف بسیار موثر است. 

این مقام مسئول  گفت:  اهتمام و تکلیف بیمه سلامت شناسایی افراد فاقد بیمه و تحت پوشش قرار دادن آنهاست.

وی به هزینه های ناباروری اشاره کرد و گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۰ نیز در راستای قانون حمایت از جوانی جمعیت تمامی خدمات نازایی و ناباروری را متقبل شده ایم و این خدمات در تمامی مراکز خصوصی و دولتی انجام می شود. 

وی تصریح کرد: افرادی که به مراکز معتبر برای ارایه خدمات ناباروری  مراجعه کنند ۹۰ درصد هزینه های دولتی را  بیمه سلامت متقبل خواهد شد.‌ 

وی گفت:پروانه صدور هرگونه فعالیت و تمدید مؤسساتی که ارائه خدمات  می‌دهند منوط به قرارداد با بیمه های پایه است که در غیر این صورت پروانه های فعالیت پزشکی آنها تمدید نخواهد شد. 

گزارش: زهرا فرامرزدوست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا