روزه داران بعد از وعده افطار خون اهدا کنند

دکتر افشین محمدی در کفتگو با خبرگزاری سیناپرس، اظهار کرد: انجام اهدا خون علاوه بر انجام کار خداپسندانه و تاثیرات مثبت معنوی نیز تاثیرات جسمی بسیار مناسبی بر روی بدن داشته و از لختگی های خون در بدن از جمله سکته های قلبی و مغزی جلوگیری می کند همچنین اهدا خون به عنوان علم پذیرفته شده در تمامی دنیا محسوب می شود.
وی افزود: اهدا خون غلظت خون را کاهش می دهد و ریسک انعقاد خون در بدن که در نهایت منجر به سکته های قلبی و مغزی می شود، پیشگیری می کند.
دکتر محمدی خاطرنشان کرد: درسال گذشته وضعیت اهدا خون در همدان در وضعیت مطلوبی قرار داشت به گونه ای 6200 واحد خون به استانهای نیازمند به خون ارسال شد که از جمله این استانها تهران، گیلان، هرمزگان و سیستان و بلوچستان است.
وی ادامه داد: در سالجاری بعد از پایان تعطیلات نوروزی بلافاصله به ماه مبارک رمضان ورود یافتیم که برای سهولت انجام اهدا خون برنامه ریزی های لازم انجام شده و اهدا کنندگان خون میتوانند در هر زمان که تمایل داشته باشند نسبت به اهدا خون اقدام کنند چرا که مراکز ما از 8 صبح هر روز فعال بوده و تا 12 شب نیز در خدمت اهدا کنندگان هستیم و تنها در ملایر شیفت شامگاهی وجود ندارد.
رئیس سازمان انتقال خون همدان با بیان اینکه در حال حاضر پرسنل انتقال خون، روزه دار هستند؛ یادآور شد: در حال حاضر تیم های سیار غیر فعال شده و به علت شرایط روزه داری نمی توانند از شهرستان خارج شوند بنابراین بعد از پایان ماه مبارک رمضان تیم های سیار مجدد فعال می شوند.
وی با اشاره به اینکه از ابتدای سالجاری تا کنون افزون بر 800 واحد خون به سیستان و بلوچستان ارسال کردیم، تصریح کرد: هیچ نوع کمبودی در خصوص اهدا خون نداریم و تمامی گروه های خونی در همدان تامین است اما شهروندان باید بدانند که اهدا خون بر انجام حجامت ارجحیت دارد چرا که اهدا خون علم پذیرفته شده دنیاست.

وی در پایان گفت: روزه داران بهتر است بعد از صرف وعده افطار خون اهدا کنند و بعد از انجام اهدا خون تا وعده سحر از مایعات فراوان استفاده کنند.
گزارش: سحر فرامرزدوست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا