راه اندازی کلینیک کسب و کار راهکاری برای درمان صنایع درمانده

به گزارش سیناپرس؛ احمد شانیان از راه اندازی کلینک کسب و کار در آینده نزدیک خبر داد و گفت: در این کلینیک صنایعی که به هر نحوی فعال نیستند، توسط مشاورین و متخصصان درمان می شوند و فعالیت آنها از سر گرفته می شود.
وی افزود: راه اندازی کلینیک کسب و کار در سال آینده با قوت بیشتری پیگیری می شود و در این کلینیک هر یک از صنایع مشکلات خود را مطرح می کنند و مشاورین و متخصصان با تشکیل کمیته تخصصی مشکل صنعت مورد را نظر را بررسی کرده ودر راستای حل و فصل کردن این موانع تلاش می کنند.
شانیان ادامه داد: برخی صنایع به صورت نیمه فعال بوده و با ظرفیت کمتری در حال ارائه خدمات و فعالیت هستند که در تلاش هستیم با راه اندازی کلینیک کسب و کار  نیز صنایع نیمه فعال ظرفیت خود را افزایش دهند.
وی به شرکت فنر سازان اشاره کرد و گفت: این صنعت با ظرفیت 30 درصدی در حال فعالیت بوده که با رایزنی های انجام شده ظرفیت آن در آینده نزدیک به 60 درصد افزایش خواهد یافت.
مدیر کل صمت یادآور شد: فرهنگ استفاده از مشاوره در همدان بسیار ضعیف بوده و متاسفانه افراد خود را دانا  و توانمند در حل مسئله می دانند در حالیکه باید در هر حوزه از متخصصان آن کمک گرفت و کلینیک کسب و کار از مشاوران و اساتید مجرب  دعوت بعمل می آید تا صنایع بتوانند حل مسئله کنند و به چرخه تولید بازگردند.
وی به ارتباط بین صنایع و دانشگاه اشاره کرد و گفت: برای ایجاد و توسعه ارتباط بین صنعت و دانشگاه اقدام به راه اندازی کلینیک کسب و کار خواهیم کرد و از اساتید در رشته های مختلف برای رفع مشکلات صنایع کمک خواهیم گرفت.
وی ادامه داد: شهرک های صنعتی به علت دسترسی راحت تر  در برنامه صمت در سال آینده ابتدا مورد پایش قرار می گیرند و با توجه به اینکه تعداد واحدها مشخص است، واحدهای نیمه تعطیل و تعطیل مورد بررسی قرار می گیرند و در راستای احیای آنها برنامه ریزی های لازم انجام می شود.
شانیان خاطرنشان کرد: هشت واحد در شهرک های صنعتی  توسط بانک تملیک شده که مشکلات آنها را با بانک ها رفع خواهیم کرد همچنین 96 واحد در تعطیلی کامل به سر می برند که هر یک به علت های مختلفی به تعطیلی کشیده شده که  کارخانه  دار را برای ارائه توضیحات در صمت دعوت خواهیم کرد تا به چرخه تولید بازگردد و اگر مشکلی با شرکا داشته باشند رفع خواهیم کرد.
وی گفت: زمانی می توانیم در کلینیک کسب و کار موفق باشیم که به اساتید دانشگاه ها  و مشاوران اعتماد داشته باشیم و این موضوع نیازمند ترویج فرهنگ مشاوره است.
وی به اهمیت نقش رسانه اشاره کرد و گفت: عرصه خبر و رسانه بسیار مهم است و برکسی پوشیده نیست که هرکسی در هر عرصه ای فعالیت می کند باید فضای رسانه را با خود همراه داشته باشد چرا که در حال حاضر جنگ ها جنگ رسانه است ومقام معظم رهبری بر جهاد تببین تاکید بسیار زیادی دارد که در این عرصه رسانه ها نقش بسیار مهمی دارند و رسانه ها باید ضمن حفظ امانت داری و صداقت از اغراق دوری کنند همچنین در کنار آن کارهایی که انجام می شود را نباید نادیده بگیرند و امیدواریم همکاری ما با رسانه ها تا زمانی که این میز به امانت سپرده شده بتوانیم به نحو احنست انجام وظیفه کنیم.
شانیان به واگذاری تامین و توزیع کالاهای اساسی به جهاد کشاورزی اشاره کرد و افزود: همیشه ناهماهنگی بین تامین، توزیع و نظارت بود که یکی از تصمیمات درست و به جا گرفته شد و زنجیره به هم متصل شد و در نهایت تامین، توزیع و نظارت بر کالاها اساسی به جهاد کشاورزی واگذار شد.
مدیر کل صمت همدان خاطرنشان کرد: کارشناس ناظری که از سوی اداره صمت برای بازرسی  اعزام می شوند و  فرم هایی تهیه می کنند و تصمیم گیری نهایی در مورد کالای مورد نظر با مجموعه تعزیرات است.
وی به تمدید پروانه معادن در همدان اشاره کردو افزود:  معادن باید برای تمدید پروانه 18 ماه قبل اقدام کنند و اگر اقدامی صورت نگیرد  و در مهلت مقرر نسبت به  تمدید پراونه اقدام نکنند پروانه فعالیت وی باطل شده و  معدن مورد نظربه دولت واگذار می شود و  دولت نیز به این ترتیب اقدام به مزایده معدن مورد نظر می کند.
شانیان تصریح کرد: میزان برداشت در معادن باید قانونی باشد وباید در این زمینه نظارت هوشمند داشته باشیم و به این ترتیب به دنبال این هستیم که برداشت های غیر مجاز از معادن به حداقل برسد.
وی در ادامه به معدن شن و ماسه  در سد اکباتان اشاره کرد و  گفت: فعالان در این عرصه مجوز برداشت داشته و برخی نیز پروانه بهره برداری دارند همچنین معدن پرشین یاقوت جزو اولین معادنی بود که برای احیای آن برنامه ریزی های لازم انجام شد.
مدیرکل صمت تصریح کرد: همدان در خصوص معدن سنگ های نیمه قیمتی و قیمتی در وضعیت خوبی بوده  اما نه به آن معنا که همدان فضای بسیار مناسبی برای سنگ های قیمتی باشد، بنابراین در مجموع باید از ظرفیت های داخلی استان به بهترین شکل استفاده کنیم و محدود به وجود ظرفیت های موجود نباشیم بلکه همدان را به عنوان پایلوت  در نظر بگیریم و برنامه های آموزشی برای فعالیت معادن یا بازارچه های محصولات سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی را در همدان داشته باشیم.
شانیان با بیان اینکه آموزش زیر بنای توسعه است، تصریح کرد: در استان همدان پتانسیل های زیادی وجود دارد و می توان از این پتانسیل ها به بهترین شکل استفاده کرد.
وی به روحیه جوانی در کار اشاره کرد و گفت: جوانان پتانسیل های ویژه ای دارند که شاید یک فرد با سن بالاتر نداشته باشد که از جمله آن شجاعت است که بی مهابا صحبت می کند و مطالبه گری دارد و باید از ظرفیت جوانان بهره مند شویم.
مدیر کل صمت همدان گفت: در سفر رئیس جمهور به همدان خواستار فراهم کردن زیرساخت های صنعتی هستیم که بتوانیم به قطب صنایع بزرگ در کشور تبدیل شویم چرا که با احداث نیروگاه ها زیرساخت های فعالیت و توسعه صنایع فراهم می شود.
شانیان به جهاد تببین در حوزه اقتصادی اشاره کرد و گفت: حوزه جهاد تببین به تعامل ما با رسانه ها بر می گردد و خدماتی که ما انجام می دهیم باید هدفدار و با برنامه باشد که رسانه بتواند در کنار ما قرار بگیرند.
وی به اهمیت به کارگیری فارغ التحصیلان دانشگاه ها در صنایع اشاره کرد و گفت: در ابتدا باید صنایع رشته های مورد نیاز خود را شناسایی و اعلام کنند همچنین دانشگاه بر اساس سند چشم انداز توسعه و متناسب با نیاز صنایع اقدام به جذب دانشجو کند و در این صورت می توان گفت دانشگاه ها و صنایع در ایجاد ارتباط موفق عمل کرده اند.
مدیر کل صمت به نظارت بر شرکت های آسانسوری اشاره کرد  و گفت:  استانداردهای آسانسورها بر عهده مجموعه اداره کل استاندارد بوده اما در حوزه بحث نظارتی مجموعه صمت نظارت دارد و اگر شهروندی شکایتی در خصوص ارائه خدمات آسانسوری دارد می تواند از طریق سامانه 124 موضوع را  اطلاع دهد و کارشناسان نیز موضوع را در اسرع وقت بررسی خواهند کرد.
شانیان گفت: 84 طرح و پروژه برای سال آینده  در دست اقدام داریم که امیدواریم در سال آینده شاهد افتتاح آنها باشیم و سرمایه گذاران را برای اجرای این پروژه ها تشویق کنیم، اما در این میان برخی افراد تنها به دنبال دریافت جواز بهره برداری هستند که بتوانند از تسهیلات آن استفاده کنند که این موضوع نیازمند ایجاد فرهنگ بوده و امیدواریم اکثریت جواز بهره داری منجر به اجرای پروژه شود.
وی به افزایش کیفیت تولید کالاها اشاره کرد و گفت: محصولات ما باید صادرات محور باشد چرا که در این صورت می توانند در فضای رقابتی  موفق باشند.
مدیر کل صمت خاطرنشان کرد: انتخاب کارمند بومی درهر استان به استان مورد نظر کمک می کند و در صرفه هزینه ها صرفه جویی می شود  و باید به صورت ریشه ای به موضوع نگاه کنیم، به عنوان مثال در یک کارخانه  اگر نیرویی بومی انتخاب شود به استان بسیار کمک می کند.
وی به  موضوع تامین مالی زنجیره ای اشاره کرد و گفت: در این طرح وام را به  جای اینکه به فرد بدهیم به واحدی که مواد اولیه را واحد تولید ارائه می دهد واگذار می کنیم تا بتوانیم هر دو شرکت را تامین کرده باشیم.
وی به طرح خرید شفاف در همدان اشاره کرد و گفت: استان همدان در اجرای طرح خرید شفاف جزو استانهای برتر بوده که در این راستا شهروندان می توانند توان بهتری در خرید داشته باشند و در حال حاضر در اجرای مرحله دوم هستیم.
گزارش : زهرا فرامرزدوست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا