راهکارهای برون رفت از واحدهای تولیدی راکد

به گزارش سیناپرس، محمدرضا بادامی سه‌شنبه ۲۱ دی‌ماه در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان همدان با اشاره به اینکه ۳۰ شهرک و ناحیه مصوب در استان وجود دارد، بیان کرد: ۱۱۴۶ واحد پروانه بهره برداری گرفتند و میزان سرمایه گذاری آنها ۱۶ هزار و ۳۹۶ میلیارد ریال و میزان مساحت به بهره برداری رسیده ۳۱۰ هکتار است. 

وی ادامه داد: در سال ۹۸ تعداد ۲۶۹ واحد غیرفعال در استان داشتیم که در همان سال ۲۹ واحد به چرخه تولید برگشت، در سال ۹۹ تعداد ۵۰ واحد فعال شد و از ابتدای سالجاری نیز ۳۱ واحد به بهره برداری مجدد رسید.  

بادامی با بیان اینکه در راستای فرآیند بازگرداندن واحدهای راکد به چرخه تولید اقداماتی در دستور کار قرار گرفته است، افزود: شناسایی و رصد واحدهای راکد، پایش‌ و علت رکود و برگزاری جلسات کسب و کار و بازگرداندن آنها به چرخه تولید از جمله این اقدامات است.

وی مطرح کرد: فرسودگی ماشین آلات، مشکل سهام داران، کمبود مواد اولیه، مشکل تامین اجتماعی، مشکل با مالیات، مشکل با بانک، مشکل با محیط زیست و مشکل مالکیتی از جمله مشکلات واحدهای تولیدی است. 

بادامی اضافه کرد: برای راه انداری مجدد واحدهای راکد برنامه ریزی کردیم که از ظرفیت ستاد تسهیل استفاده شود، همچنین شناسایی و معرفی سرمایه گذار جدید، فروش واحد به سرمایه گذار جدید و راه اندازی واحدهای تحت تملک بانک انجام خواهد شد. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا