تغییر عادت حیوانات پاسخی در برابر تغییرات جوی

باراک اوباما اولین رئیس جمهور ایالت متحده است قرار است امروز (9 شهریور -مصادف با31 آگوست ) در سفری سه روزه تغییرات فاجعه بار منطقه آلاسکا را نظاره کند. این تغییرات که عواقب گرمایش زمین به حساب می آید عبارتند از زمستان های گرم و افزایش سطح آب های اقیانوس ها است.

اولین گزارش از کوچ فیل های دریایی در روز 2 شهریور و توسط عکسی از سازمان شیلات و حیات وحش آمریکا منتشر شده است و صحت آن توسط افراد روستایی بومی منطقه تایید گردید. این کوچ اجباری ناشی از ذوب شدن یخچال ها به منظور پیدا کردن محلی برای استراحت و تغذیه صورت گرفته است. این در صورتی است که تجمع تعداد زیادی از فیل های دریایی در محوطه ای بسیار کوچک، خطر رم کردن حیوانات را افزایش می دهد. تلف شدن و مرگ و میر حیوانات یکی از بزرگترین خطرات طبیعی به حساب می آید.

در زمستان امسال سطح دریایی که از یخ پوشیده شده است بر اثر تغییرات جوی و الگوهای غیر طبیعی هواشناسی، بسیار افت کرده است. برخی از محققان معتقد هستند که در تابستان دهه 2030 میلادی دیگر یخی در دریای شمال دیده نخواهد شد که تاثیر عمیقی را بر جمعیت حیات وحش وابسته به یخچال های طبیعی خواهد گذاشت.

براساس آمار بدست آمده از سازمان محیط زیست کشور آمریکا، حدود 40000 فیل دریایی جوان در سال پیش مجبور به حرکت به سمت سواحل شمالی شده اند و همچنین 60 فیل دریایی جوان بر اثر ازدحام و رم کردن دیگر فیل های دریایی کشته شده اند. فیل های دریایی حیواناتی هستند که به سادگی در برابر افراد غریبه، صدا و بو انسان ها و ماشین ها رم می کنند. حتی بسیاری از مستند سازان و محققان برای گرفتن فیلم یا عکس مجبور هستند از فواصل بسیار زیاد اقدام به تهیه فیلم یا عکس نمایند.

سازمان شیلات و حیات وحش ایالات متحده اخطار داده است که تغییر در رفتار کوچ کردن حیوانات مختلف بر اثر تغییرات آب و هوایی می تواند هم برای خود حیوانات و هم برای گونه های دیگر حیوانی خطری بزرگ به حساب آید.    

منبع     

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا