یادگیری بهتر با 4 روز مدرسه

بر اساس تحقیقات محققان دانشگاه های دو ایالت جورجیا و مونتانا، کاهش تعداد روزهای مدرسه به چهار روز موجب بهبود عملکرد تحصیلی دانش آموزان مقطع ابتدایی در درس ریاضی شده است. محققان دریافتند که کاهش تعداد روزهای مدرسه به چهار روز تاثیر بسزایی در نمرات ریاضی برای دانش آموزان کلاس پنجم داشته است در حالی که نمره مربوط به دروس متکی بر خواندن در آنها تغییری نکرده است.

البته شایان ذکر است که تحقیقات پیشین نتوانسته بودند میان کاهش روزهای مدرسه دانش آموزان و به خطر افتادن موفقیت آنان رابطه دقیق و معناداری به دست بیاوردند. این روش برای تمامی کشورهایی که همواره به دنبال راهی برای کاهش هزینه ها بدون ضربه خوردن به دانش آموزان هستند بسیار مفید و موثر خواهد بود.

مری بث واکر، یکی از محققان این تحقیق، در این باره گفت: «چیزی که برای ما جالب بود این بود که نتایج به دست آمده در این تحقیق کاملا با پیش بینی های ما در تضاد بود. ما سابقا بر این باور بودیم که کاهش تعداد روزهای مدرسه در عین حال طولانی کردن ساعات تدریس به فرایند تحصیل دانش آموزان، به خصوص دانش آموزان مقاطع ابتدایی، صدمه وارد می کند زیرا توجه آنها در طول روز به تدریج کاهش می یابد. در عین حال تعطیلات بیش تر موجب فراموش شدن آموخته آنها می شود. ولی در عمل نتیجه به دست آمده عکس این را نشان می داد.»

اگر چه کوتاه کردن روزهای مدرسه رفتن دانش آموزان بر روی مهارت خواندن آنها تاثیر مثبتی نداشت اما در بررسی عملکرد خواندن آنها تاثیر منفی ای نیز مشاهده نشده است. در این تحقیقات شماری از مناطق آموزش و پرورش آمریکا تعداد روز های مدرسه را از پنج روز به چهار روز در هفته کاهش داده اند. شایان ذکر است که علاوه بر مباحث مربوط به آموزش و یادگیری، این امر موجب کاهش هزینه های آموزش و پرورش مانند هزینه های حمل و نقل می شود.

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا