برگزاری همایش روز جهانی غذا در دانشگاه علوم پزشکی شیراز

به گزارش سینا پرس فارس به نقل از روابط عمومی دانشکده تغذیه و علوم غذایی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، رئیس دانشکده در همایش روز جهانی غذا با شعار «هیچ انسانی را فراموش نمی کنیم» گفت: مطالعه بیماری ها، گسترش و توزیع آنان در جهان، اهمیت غذا و تغذیه و به طور کلی اهمیت سبک زندگی در بروز و شیوع بیماری ها را نشان می دهد؛ همچنین معضل سوء تغذیه ناشی از چاقی و اضافه وزن و الگوهای غذایی ناسالم، سلامت بیش از دو میلیارد نفر در سطح دنیا را در معرض خطر قرار داده است.

دکتر «سیاوش باباجعفری» با اشاره به اهمیت آگاه‌ سازی مردم و جوامع به آسیب های موجود، از تلاش های فعالان و دست اندرکاران حوزه تامین، تولید، توزیع و نظارت بر غذای سالم از «مزرعه تا سفره» و همه فعالان حوزه غذا و تغذیه تقدیر کرد.

در ادامه این همایش، مدیر اداره غذا و دارو معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی شیراز، گفت: ذائقه ها به صورت قابل توجه و کنترل ناپذیر تغییر کرده و به ویژه در بین جوانان و نوجوانان به عنوان قشر فعال و پویای جامعه که در حال رشد هستند، ذائقه ها متفاوت است و به سمت غذاهای آماده و فست فودها گرایش پیدا کرده است.

دکتر «سید محمد مظلومی» با اشاره به این نکته که ضروری است صاحبان صنایع غذایی به دانش روز دنیا در رابطه با سبک زندگی سالم و تولید غذاهای مناسب، در تحقق سلامت افراد در جامعه کمک کنند، اضافه کرد: در استان فارس تلاش های مناسبی در راستای سالم بودن مواد غذایی انجام شده است و اقدامات لازم در زمینه تامین نیازهای غذایی جامعه مانند نان کامل در حال پیگیری است.

او در ادامه، از تلاش های انجام شده برای تهیه نان بیماران مبتلا به سلیاک و اقدامات بخش خصوصی در زمینه تهیه نان برای این بیماران، تقدیر کرد.

رئیس انجمن تغذیه استان فارس نیز در این همایش گفت: در راستای ترویج سبک زندگی سالم، تعامل و مشارکت همه سازمان ها و ارگان ها و کارخانجات تولید مواد غذایی ضروری است و آگاهی بخشی و اطلاع رسانی در این زمینه موضوعی مهم است که باید به آن توجه شود. 

دکتر «عبدالحمید مصلی نژاد» همچنین توجه به چاقی کودکان و مصرف مواد غذایی پر انرژی که باعث کوتاهی قد در کودکان می شود را مهم برشمرد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشکده تغذیه و علوم غذایی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز دیگر سخنران همایش روز جهانی غذا بود.

دکتر «عنایت اله بریزی» گفت: اگر در صنایع کشاورزی از سم، کود و آب مناسب استفاده نشود، کیفیت محصول از بین می رود و فلزات سنگین مبه طور ستقیم وارد بدن می شود که عاملی برای تهدید سلامت به شمار می رود.

این همایش با حضور دکتر «سید محمد مظلومی» مدیر اداره غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شیراز، دکتر «سیاوش باباجعفری» رئیس دانشکده تغذیه و علوم غذایی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، دکتر «عبدالحمید مصلی نژاد» معاون پشتیبانی دانشکده تغذیه و علوم غذایی و رئیس انجمن تغذیه استان فارس، دکتر «عنایت اله بریزی» معاون فرهنگی دانشجویی دانشکده تغذیه و علوم غذایی و مسوول ارتباط با صنعت، اساتید دانشکده تغذیه و علوم غذایی، متخصصان و مشاوران تغذیه و علوم غذایی، مدیران ارشد و مسوولان فنی صنایع غذایی فارس، در سالن ابوریحان مجتمع فرهنگی رفاهی ولایت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، برگزار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا