زمین چقدر گرم خواهد شد

به گزارش سینا پرس فارس، دمای جهانی از سال 1850 به طور متوسط ​​1 درجه سانتیگراد (1.8 درجه فارنهایت) افزایش یافته است. این زمانی بود که مردم شروع به استفاده از سوخت های فسیلی در مقادیر زیاد برای تامین انرژی کردند. سوزاندن آن زغال سنگ، نفت و گاز طبیعی، میزان گازهای گلخانه ای را که هر ساله وارد جو می شود، افزایش می دهد. این وضعیت  به "پوسته " حرارتی اطراف سیاره اضافه شده است. با یک پوسته  سنگین تر، درجه حرارت روی زمین شروع به افزایش کرد. و در سالها و دهه های آینده گرمتر خواهد شد.

روش‌های مختلفی برای مشاهده اثرات افزایش دمای متوسط ​​وجود دارد. یکی با مقایسه تعداد روزهایی است که در هر سال به 35 درجه سانتیگراد (95 درجه فارنهایت) یا بیشتر می رسد. دیگری نگاه کردن به دمای متوسط ​​برای یک فصل، مانند تابستان است.
اما همانطور که آب و هوا از مکانی به مکان دیگر یکسان نیست، دما در مکان های مختلف با سرعت های متفاوتی افزایش یافته است. برای مثال، دما در آلاسکا دو برابر سریع‌تر از سایر نقاط جهان افزایش یافته است.

این نقشه‌های زیر دمای اواخر قرن بیستم را با پیش‌بینی‌های اواسط قرن بیست و یکم مقایسه می‌کنند. انتظار می‌رود تعداد روزهایی که هر سال بالاتر از 35 درجه سانتیگراد (95 درجه فارنهایت) باشد در سراسر ایالات متحده افزایش یابد. اگر انتشار گازهای گلخانه ای بالا بماند، میانگین دمای تابستان به اوج جدیدی خواهد رسید.

مترجم: زهره طایفه سیفی

منبع: sciencenewsforstudents

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا