کشف نهنگ کمیاب آلبینو در سواحل استرالیا

به گزارش سینا پرس فارس، یک مقام دولتی محیط زیست استرالیا تأیید کرده است که نهنگ یک ماده جوان است، نه میگالو نر.
این بدان معناست که معمای محل نگهداری میگالو همچنان ادامه دارد، میگالو که تصور می شود در سال 1986 به دنیا آمده باشد، از سال 1991 به طور مرتب در سواحل استرالیا دیده شده بود اما در دو سال گذشته دیده نشده است.
پیتر بریک، مسئول محیط زیست دولتی آن کشور گفت: "مقامات تصاویر نهنگ گوژپشت مرده در مالاکوتا را بررسی کردند و تایید کردند که یک ماده بالغ  نشده است. میگالو یک نر است."
به مردم هشدار داده شده بود که به نهنگ مرده دست نزنند . اداره محیط زیست ویکتوریا اعلام کرده بودکه مجازات های قابل توجهی برای هر کسی که تلاش کند نمونه های غیرمجازمانند: دندان را به عنوان یادگاری بگیرد اعمال خواهد شد.
یکی از ساکنان محلی پیتر کولز، که برای ماهیگیری بیرون رفته بود گفت: "با وجود اینکه این نهنگ مرده بود، اما زیبا بود. بسیار دیدنی بود. ظاهری سفید و مرمری داشت. مانند یک مجسمه،  زیبا بود و "من آن را بیرون آوردم ، 10 متر طول داشت. به آن دست نزدم  چون کمی بدبو بود. هیچ نشانه ای از اینکه در حال تجزیه  باشد وجود نداشت اما کاملا مرده به نظر می رسید."

در سال 2010 میگالو در 1.2 مایلی جزیره گرین در نزدیکی دیواره مرجانی بزرگ در شمال کوئینزلند فیلمبرداری شد، اولین باریبود که چنین موجودی در فیلم گرفته می شد.
گفته می شود که آلبینیسم در بین نهنگ ها بسیار نادر است.اریش هویت، محقق حفاظت از نهنگ‌ها و دلفین‌ها در بریتانیا، می‌گوید «کمتر از 1 نفر از هر 10000 کوهان دار » احتمالاً تحت تأثیر این بیماری قرار می‌گیرند.

مترجم: زهره طایفه سیفی

منبع: sky

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا