گسترش شرکت های دانش بنیان دانشکده پزشکی شیراز در حوزه بین الملل

به گزارش سینا پرس فارس، دکتر سید وحید حسینی در نشست  دانشکده داروسازی شیراز گفت: اعضای هیات علمی دانشگاه را از سرمایه های اصلی دانشگاه معرفی کرد و فعالیت های شاخص علمی، پژوهشی و فرهنگی اساتید دانشگاه را موجب افتخار مجموعه سلامت دانست.

مسوول ارشد حوزه سلامت فارس افزود: رتبه اول اثرگذاری پژوهش در دانشگاه های علوم پزشکی کشور متعلق به دانشگاه علوم پزشکی شیراز بوده است و تلاش اساتید و پژوهشگران دانشگاه در کسب این رتبه قابل تقدیر است.

دکتر حسینی با تاکید بر تلاش برای گسترش و توسعه شرکت های دانش بنیان، فعالیت در حوزه بین الملل این دانشکده و همچنین توسعه مراکز رشد، بر اهمیت اولویت بخشیدن به این محورها در حوزه آموزش و پژوهش دانشکده های زیر مجموعه دانشگاه نیز تاکید کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز از جمله توانمندی های دانشکده داروسازی به فعالیت های کمیته تحقیقات دانشجویی این دانشکده اشاره کرد و اقدامات انجام شده را بسیار ارزشمند خواند.

دیگر اعضای هیات رییسه دانشگاه نیز در این نشست هم اندیشی، پیرامون راهکارهای ارتقای وضعیت آموزشی و پژوهشی دانشکده داروسازی شیراز به تبادل نظر پرداختند.

رئیس دانشکده داروسازی شیراز نیز در این نشست درباره تاریخچه راه اندازی این دانشکده در شیراز توضیح داد: دانشکده داروسازی شیراز در سال ۱۳۶۸ در شورای انقلاب فرهنگی تصویب و از سال تحصیلی ۱۳۶۹ آغاز به فعالیت و پذیرش دانشجو کرد؛ در حال حاضر ۳۷ عضو هیات علمی در ۹ گروه آموزشی، در دانشکده داروسازی مشغول به فعالیت آموزشی و پژوهشی هستند.

دکتر «امیر آزادی» در این نشست به بررسی توانمندی ها، چالش ها و راهکارهای پیشنهادی درباره نیازهای دانشکده داروسازی پرداخت و از فعالیت دو مرکز رشد، پنج مرکز تحقیقات و یک آزمایشگاه مرجع غذا و دارو در این مجموعه خبر داد که در زمینی به مساحت هفت هکتار واقع شده است.

او با اشاره به اینکه رتبه نخست دانشگاه علوم پزشکی شیراز در سامانه علم سنجی اعضای هیات علمی مربوط به دکتر «یونس قاسمی» از اساتید دانشکده داروسازی شیراز است، گفت: دانشکده داروسازی شیراز علیرغم سابقه کمتر در مقایسه با بسیاری از دانشکده های داروسازی مطرح کشور دارای رتبه پنجم شاخص های پژوهشی است و جایگاه آن در دو سال گذشته دو رتبه ارتقاء داشته است.

دکتر آزادی با بیان اینکه تعداد قابل توجهی از اعضای هیات علمی این دانشکده، در شرکت های دانش بنیان فعالیت دارند، از مشارکت جامعه علمی این دانشکده در حوزه تولیدات دانش بنیان حوزه سلامت خبر داد.

او ادامه داد: دوران کرونا نه تنها موجب کندی عرصه های آموزشی در این مجموعه نشد، بلکه با برنامه ریزی های انجام شده در کنار استمرار آموزش در عرصه و ارائه خدمات شبانه روزی در داروخانه های آموزشی، فرصتی تاثیرگذار برای ارتقا و رشد دانشجویان داروسازی در ارایه خدمات فناورانه فراهم آمد.

رئیس دانشکده داروسازی با اعلام این خبر گفت: از ابتدای شیوع کرونا تا کنون، بیش از ۴۵۰ هزار لیتر مایع ضدعفونی کننده دست در این دانشکده تولید و در مراکز بهداشت و درمان استان استفاده شده است و این روند، مسیر جدیدی در آموزش تولید و فناوری و مشارکت دانشجویی را در ارایه خدمات سلامت محور در پی داشته است.

گزارش: محمدرضا قشقایی زاده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا