در دوران بلوغ با فرزندانمان چگونه باید رفتار کنیم

به گزارش سینا پرس فارس، بدون شک درمورد چالش های میان والدین و فرزندان در سنین بلوغ و نوجوانی شنیده اید و یا خودتان با آن درگیر هستید. به همین سبب باید بدانید که رفتار صحیح با نوجوانان در سن بلوغ باید چگونه باشد. در ادامه  رفتار صحیح با نوجوانان در سن بلوغ برای شما توضیح داده شده است.

روابطی دوستانه با فرزند خود برقرار کنید
سعی کنید مطابق علم روز و با جریان فکری و علایق فرزندانتان همراه شوید و راجع به موضوعات مورد علاقه اش صحبت کنید، با علاقه به حرف هایش گوش دهید از طریق شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام با او در ارتباط باشید تا از علایقش با خبر شوید. با استفاده از این روابط دوستانه می توانید تجربه ها و اطلاعات خود را در زمینه های مختلف به او انتقال دهید. همیشه حامی او باشید تا بتواند به راحتی به شما اعتماد کند و از شما مشاوره بخواهد.

دوستان فرزند خود را و والدین آنها را بشناسید
ارتباط منظم بین والدین می تواند راهی طولانی برای ایجاد یک محیط امن برای تمام نوجوانان در گروه همسالان باشد. والدین می توانند به یکدیگر در پیگیری فعالیت های کودکان و نوجوانان کمک کنند. بدون اینکه بچه ها احساس کنند تحت کنترل شده اند یا تحت تعقیب هستند و به این شکل می توانید وضعیت درسی دانش آموزان خود را بهبود ببخشید. شرکت در بحث های درسی گروهی تاثیر فراوانی در نحوه علمکرد فرزند شما دارد.

رشد و تقویت تفکر خلاق در نوجوان
با توجه به اینکه سن نوجوانی سن شکوفایی استعداد و کشف آن است، فضای لازم برای رشد و تقویت را برای فرزندانتان فراهم کنید و نوآوری های خلاقانه او را تشویق کنید و تنها او را به یادگیری مباحث درسی محدود نکنید. او را تشویق نمایید تا استعداد خود را پیدا نماید.

در مقابل خواسته هایی که از نظر شما ممکن است غیر متعارف باشد، جبهه نگیرید
اگر دانش آموز می خواهد موهای خود را رنگ کند یا موهای خود را شبیه مدل موهای فوتبالیست یا بازیگری اصلاح کند و یا لباس های عجیب بپوشد، قبل از اینکه کاری کنید، فکر کنید.  دانش آموزان می خواهند والدین خود را شوکه کنند و خیلی بهتر است که به آن ها اجازه دهید، یک کار موقتی و بیخطر را انجام دهند.

گزارش: محمدرضا قشقایی زاده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا