دانش بنیان کردن فعالیت های فرهنگی

به گزارش سینا پرس فارس، معین سامانیان، معاون فرهنگی نهاد نماینده ولی‌فقیه در استان فارس در دیدار با مظاهر بابایی، رئیس جهاددانشگاهی این استان بر ضرورت استفاده از ظرفیت‌های جهاددانشگاهی که دارای تفکر خلاق فرهنگی است تاکید کرد و افزود باید از ظرفیت‌های جهاددانشگاهی که دارای تفکر خلاق فرهنگی است، نهایت استفاده را کرد.

سامانیان با بیان اینکه: در نظر است تا فعالیت‌های خوبی با همکاری جهاددانشگاهی در سطح استان اجرا کنیم و نگاه ویژه رهبر معظم انقلاب به این نهاد برای ما مورد تأکید است، افزود: راه‌اندازی پارک علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی توسط جهاددانشگاهی فارس یکی از نمونه‌های تفکر خلاق فرهنگی این نهاد میباشد.

وی با اشاره به اینکه در معاونت فرهنگی نهاد نماینده ولی‌فقیه به دنبال این هستیم تا در فعالیت‌های فرهنگی بحث دانش‌بنیان را دنبال کنیم و باید تمهیداتی برای ثبت شرکت‌های دانش‌بنیان فرهنگی انجام دهیم که به این قضیه توجه ویژه خواهیم داشت، اضافه کرد: با توجه به نامگذاری امسال به نام «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرینی» از سوی رهبر معظم انقلاب، بر ضرورت استفاده از ظرفیت جهاددانشگاهی برای تحقق این شعار به خصوص در حوزه فرهنگی در سطح استان تأکید کرد.

گزارش: محمدرضا قشقایی زاده

او خواستار استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان فرهنگی در شیراز شد و افزود: در این راستا جلساتی را با نهادهای مختلف برگزار کردیم البته حمایت اقتصادی استانداری فارس هم لازم است تا در قضیه ثبت و راه‌اندازی شرکت‌های دانش‌بنیان فرهنگی پیشگام شویم.

معاون فرهنگی نهاد نماینده ولی‌فقیه در استان فارس با اشاره به اینکه در قضیه صنعتی شدن فرهنگ در کشورمان بسیار عقب هستیم، گفت: حتما و به خصوص این کار را در حوزه هنرهای بومی انجام دهیم و این کار را می‌توان با استفاده از ظرفیت پارک علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی جهاددانشگاهی فارس انجام دهیم.

سامانیان بیان کرد: در بحث ثبت شرکت‌های دانش‌بنیان فرهنگی می‌توانیم مساجد را دخیل کنیم تا اشتغال‌آفرینی خوبی هم برای جوانان هر محله و منطقه ایجاد شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا