تلاش برای پوشش آنتن دهی تلفن همراه در آزادراه شیراز- اصفهان

به گزارش سینا پرس فارس، عبدالعلی کریمی در نشستی با مدیرکل مخابرات استان فارس با بیان اینکه مخابرات یکی از دستگاه‌هایی است که به دلیل نوع خدمات‌رسانی در ارتباط مستقیم با مردم قرار دارد، افزود: برقراری ارتباط در پوشش ارتباطات تلفنی ثابت و سیار و اینترنت باعث شده که شرکت مخابرات استان فارس حضور دائمی در بخش‌های مختلف داشته باشد.
 
کریمی با اشاره به اینکه در خصوص نصب دکل‌ها برای پوشش دهی آنتن تلفن همراه در تمام نقاط شهر شیراز نیازمند فرهنگ سازی هستیم، تصریح کرد: مسایل در خصوص بی ضرر بودن تعششعات و کمتر بودن آن‌ها از حد استاندار باید توسط دستگاه مخابرات و وزارت ارتباطات اطلاع‌رسانی شود؛ اما بهرحال به دلیل فضای رسانه ای نیاز است در باره این موضوع فرهنگ سازی شود.
 
 وی ضمن اشاره به این مطلب که در برخی از نقاط شبکه همراه پوشش ۱۰۰ درصدی ندارد، عنوان کرد: در خصوص پوشش آنتن‌دهی تلفن‌های سیار در جاده‌های استان فارس باید تلاش و سرمایه‌گذاری بیشتری شود.
 
 معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری افزود با توجه به ضروت ایجاد زیر ساخت‌ها در شرکت مخابرات استان فارس برای پاسخگویی به تمام نیازها، تصریح کرد: در بخش زیر ساخت ها، مخابرات تا رسیدن به نقطه مطلوب، فاصله دارد و در این بخش با پیگیری تعهدات دولت و مخابرات، باید زیر ساخت ها تامین شود.
او ادامه داد: با توجه اینکه مخابرات بخش خصوصی است تامین زیر ساخت ها باید از بخش درآمدها برای ارتقا خدمات اختصاص یابد.
 
 مدیر مخابرات فارس نیز در این نشست با ارائه گزارشی از عملکرد مخابرات استان گفت: بیش از ۳۳ هزار تلفن ثابت جدید دایر شده که با احتساب آن تاکنون یک میلیون و ‌۵۸۰ هزار مشترک تلفن ثابت در استان وجود دارد.
 
فرشید ایزدی افزود: ۲۷۰ کیلومتر فیبر نوری در استان وجود دارد و یک هزار و ۸۴۵ سایت همراه اول در استان داریم که از این تعداد ۷۱ سایت جدید اضافه شده و ۲۴۳ سایت هم با پهنای باند بیشتر ارتقا یافته است.
وی در ادامه جلسه به سوالات خبرنگاران که بیشتر درخواست مردم بود درباره گرانی تعرفه‌های اینترنت، نبود اینترنت پر سرعت، تعداد دکل‌ها، نداشتن زیرساخت تلفن ثابت در برخی مناطق شیراز، همکاری نداشتن مخابرات با دستکاه‌های اداری استان، مشکلات سامانه ارتباط مردمی ۱۱۷، نبود آنتن دهی در برخی نقاط شیراز و بیمه نبودن کارگران بخش خصوصی مخابرات پاسخ داد و اظهار امیدواری کرد: که با کمک دولت و بخش خصوصی بیشتر این مشکلات حل شود.

گزارش: محمدرضا قشقایی زاده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا