تسریع در صدور مجوز شرکت های دانش بنیان

به گزارش سینا پرس فارس، بابک دایی با بیان اینکه سیاست کلان ما حمایت از تولید به ویژه شرکت دانش‌بنیان است، گفت: یکی از مشکلات دیرینه بوروکراسی اداری و بحث مجوزها است.

دایی  افزود، ۹۴ فقره مشکلات قوانین مخل کسب و کار احصا شده است و این مشکلات را به سطح ملی اعلام کرده ایم تا مشکلات مخل کسب و کار در قوانین اصلاح شود و کسب‌وکارها به ویژه در زمینه دانش‌بنیان تسریع شود.

وی اضافه کرد، از ۵ فروردین ماه امسال مجوز دستی صادر نمی گردد و صدور کلیه مجوز ها به صورت الکترونیکی می باشد و این اقدام به جهت  کاهش زمان دریافت مجوزها در نظر گرفته شده است.

او در خصوص تسهیلات و اتمام زمان آن جهت حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: ۶۷ طرح در حوزه دانش‌بنیان با دوازده میلیارد تومان را بررسی کردیم که تسهیلات آن پرداخت میشود و تسهیلات در سال جدید نیز قابل پرداخت است.

مدیرکل دارایی فارس در پایان با تایید مشکلات شرکت‌های دانش‌بنیان افزود: پنجره واحد تولید دانش‌بنیان را راه‌اندازی می‌کنیم که هر نوع مشکل در این پنجره را به صورت مصداقی حل و فصل خواهیم کرد، همچنین وی پیشنهاد ایجاد یک کارگروه تخصصی با حضور شرکت‌ها را ارایه کرد تا مشکلات حوزه دارایی و مالیات در این کارگروه به صورت مصداقی حل شود.

گزارش: محمدرضا قشقایی زاده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا