احیای تفرجگاه چشمه گلابی داراب

به گزارش سینا پرس فارس، محمد فرخ زاده با اشاره به اینکه: با کمک جامعه محلی و رفع اختلافات بین دو روستا در محدوده چشمه گلابی از عرصه منابع طبیعی صیانت و حفاظت می شود، افزود: در سالهای اخیر پیش روی و تصرف عرصه پیرامونی منطقه گردشگری چشمه گلابی این جاذبه طبیعی را دچار مخاطره و تهدید کرده است.

فرخ زاده افزود: تفرجگاه چشمه گلابی یکی از بکرترین مناطق و زیباترین جاذبه‌های طبیعی در شهرستان داراب به شمار می‌رود که شایسته است بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود، از آنجا که زمین تفرجگاه چشمه گلابی متعلق به هلال احمر بوده و متقاضیان علاقه مند به سرمایگذاری محلی هستند تا این تفرجگاه تبدیل به یک مکان مطلوب گردد گفت با فرماندار محترم شهرستان دراب  و هلال احمر استان فارس به عنوان مالک، مقدمات کار انجام و قرار برآن گشت که اختلافات محلی و جلوگیری از زمین خواری و تصرف های در حال انجام با حکمیت شوراهای محلی رفع شود.

معاون استاندار فارس ضمن اشاره  به سفر مهندس اوحدی؛ معاون توسعه وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور مقرر شد طی جلسه ای با رییس هلال احمر کشور این موضوع  حل و با بهره گیری از توانمندی تعاونی جامعه محلی و واگذاری به آنها مطرح و اقدامات اجرایی انجام شود.

لازم به ذکر  است که منطقه چشمه گلابی در ۱۷ کیلومتری غرب داراب بوده و از مناطق بکر و زیبا در استان فارس است که نه تنها تامین کننده آب شرب این شهر محسوب می شود بلکه طبیعت زیبا و دلنشین آن می تواند این منطقه را به محیطی برای جذب توریسم تبدیل کند

گزارش: امیر محمد مظفری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا