انتصاب رئیس ‏کمیته‌ی دستگاهی دانشگاه شیراز

به گزارش سینا پرس فارس، در نشست کمیته‌ی دستگاهی کرسی‌های نظریه‌پردازی نقد و مناظره هیأت حمایت ‏شورای‌عالی انقلاب فرهنگی در دانشگاه شیراز که، با حضور دکتر علی‌اکبر مسگر، معاون رئیس دبیرخانه حمایت از کرسی‌های نظریه‌پردازی، نقد و مناظره شورای عالی انقلاب فرهنگی؛ مسؤول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، هیأت‌رئیسه و رؤسا و معاونین پژوهشی دانشکده‌های علوم انسانی، هنر و علوم دانشگاه شیراز در سالن کنفرانس دفتر ریاست دانشگاه برگزار شد؛ حکم انتصاب سرپرست دانشگاه شیراز، به‌عنوان رئیس ‏کمیته‌ی دستگاهی دانشگاه  شیراز به ایشان اعطا شد.

 دکتر مؤذنی، در این نشست گفت: دین اسلام با اصول، فروع و اخلاقیات آن در‌واقع کامل‌ترین و جامع‌ترین سند برای دستیابی مردم به زندگی سعادتمندانه است؛ همه‌ی ارزش‌ها و کمالاتی که ما برای یک انسان کامل متصور هستیم در قالب یک انسان متدین و دین‌باور متجلی می‌شود و امروز ریشه‌ی بسیاری از مشکلات فرهنگی اجتماعی و حتی اقتصادی جامعه ما به‌دلیل فاصله‌گرفتن ما از تعالی و ارزش‌های دین مبین اسلام است.

مؤذنی اظهار کرد: انتظار می‌رود برگزاری کرسی‌های نظریه پردازی، نقد و مناظره زمین‌ساز بهره‌مندی هر‌چه بیش‌تر مردم در گنجینه‌ی گرانبهای فرهنگی اسلامی و رفع مشکلات جامعه باشد.

وی افزود: امروز نقطه‌ی قوت نظام جمهوری اسلامی برخورداری این نظام از فرهنگ والای اسلامی است، گنجینه‌ی گرانبهایی که ما نتوانستیم آنگونه که باید و شاید از آن برای ساماندهی زندگی مردم برای رسیدن به آرامش روانی استفاده کنیم.

وی ادامه داد: به‌طور کلی موضوع دانشگاه در جمهوری اسلامی، نمی‌تواند مطلق علم باشد؛ بلکه موضوع دانشگاه در نظام ما، جمهوری اسلامی ایران است و علمی که مقید است به مسائلی که کشور با آن درگیر است. از این جهت، مأموریت دانشگاه‌ها به‌ویژه در حوزه‌ی علوم انسانی، از مأموریتی برجسته، نظر‌گیر و از اهمیتی ویژه برخوردار است.

اودر پایان افزود: انتظار می‌رود برگزاری کرسی‌های نظریه پردازی، نقد و مناظره زمین‌ساز بهره‌مندی هر‌چه بیش‌تر مردم در گنجینه‌ی گرانبهای فرهنگی اسلامی و رفع مشکلات جامعه باشد.

گزارش: محمد رضا قشقایی زاده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا