️پنج خصوصیت یک تیم کاری موفق

 به گزارش سینا پرس فارس، مشکلات تجاری در عصر امروز آنقدر پیچیده اند که به سادگی و تلاش تنها یک فرد حل نمی گردند. تیم کاری موفق و کوشا نسبت به فردی که نخبه است کارآیی بیشتری دارد. از این رو، مدیران باید به این مسئله واقف باشند که ارزش تیم کاری کوشا در شرکت بیشتر از فردی نخبه و باهوش است.

در ارتباط با یک تیم کاری، خصوصیت هایی وجود داردکه در ذیل به پنج مورد آن اشاره خواهیم کرد.

۱. اعضا زمانی را صرف ایجاد رابطه‌ی دوستانه از طریق صحبت در مورد موضوعات غیرکاری می‌کنند. با این گفت‌وگوها علایق مشترک آشکار می‌شود که خود ارتباطاتی عمیق‌تر و حقیقی‌تر را سبب می‌شود.

۲. به دفعات از یکدیگر «تشکر» می‌کنند. در مقایسه با مشوق‌های مالی، قدردانی اغلب محرک قوی‌تری است. در تیم‌هایی با عملکرد بالا، قدردانی فقط از بالا به پایین صورت نمی‌گیرد، بلکه در تعاملات میان همکاران نیز هنجاری فرهنگی به حساب می‌آید.

۳. در محل کار، خودِ حقیقی شان هستند. اعضای تیم در ابراز احساسات مثبت و منفی راحت هستند، با یکدیگر شوخی می‌کنند و سربه سر هم‌تیمی‌هایشان می‌گذارند.

۴. از پاسخ‌گویی به تلفن هراسی ندارند. برای بسیاری پاسخ‌گویی به تماس‌های تلفنی چندان خوشایند نیست. آن‌ها مکالمات تلفنی را ناخوشایند و معذب‌کننده می‌دانند، در حالی‌که مکالمات تلفنی پیوندها را تقویت می‌کند و مانع از سوءتفاهم می‌شود.

۵. جلساتشان اثربخش است. افراد پیش از شروع جلسه از دستور کار مطلع شده و برای آن آماده می‌شوند. بیش‌تر جلسات با گزارش پیشرفت پروژه‌های در حال اجرا اغاز می‌شود.

گزارش: محمد رضا قشقایی زاده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا