ابتلای فرد در زمان محدود به سویه امیکرون طی دو بار امکان دارد

به گزارش سینا پرس فارس، ابتلا به بیماری کووید-۱۹ برای بار دوم و یا بیشتر امکان‌پذیر است حتی اگر مدت کوتاهی از ابتلای اولیه گذشته باشد. پروفسور کاترین بنت، اپیدمیولوژیست استرالیایی می‌گوید که امکان ابتلای مجدد وجود دارد مخصوصا اگر پیش از این به سویه دیگری مبتلا شده باشید.
تجزیه و تحلیل آژانس امنیت سلامت انگلیس که در ماه دسامبر منتشر شد نشان داد که از هر ۱۰ نفر مبتلا به سویه اومیکرون در انگلیس یک نفر قبلا به کووید-۱۹ مبتلا شده بودند.
بنابراین طبق آخرین اطلاعات ابتلای مجدد به کووید-۱۹ بسیار امکان‌پذیر است و اومیکرون این احتمال را بیشتر می‌کند. اما سوالی که مطرح می‌شود این است که چه مدت فاصله می‌تواند بین ابتلای اول و دوم باشد؟
تحقیقات نشان داده است برخی افراد که از کووید-۱۹ بهبود می‌یابند می‌توانند حدود سه ماه تا چند سال ایمنی داشته باشند و احتمال ابتلای دوباره فرد به ویروس در طول یک ماه بسیار کم است گرچه غیرممکن نیست.
دکتر ویلیام شافنر، استاد بیماری‌های عفونی در مرکز پزشکی دانشگاه واندربیلت انگلیس گفت: «برخی افراد این تصور را دارند که پس از ابتلا به این بیماری برای همیشه در برابر کووید-۱۹ محافظت می‌شوند گویی این بیماری سرخک است.»
وی اضافه کرد: «اما دو ویروسی که باعث این عفونت‌ها می‌شوند بسیار بسیار متفاوت هستند. محافظت از ویروس کرونا پس از مدتی به طور طبیعی کاهش می‌یابد.»

گزارش: محمدرضا قشقایی زاده
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا