آموزش در عرصه مقابله با حملات سایبری

تمرین مدیریت بحران حملات سایبری صورت گرفته، شامل حمله سایبری جامع به یکی از بزرگترین سازمان ها در مرکز نروژ انجام شده است و کسانی که در این تمرین شرکت داشتند، تحت فشار یک سناریوی جعلی، تلاش کردند تا جلوی هکرهای خیالی را بگیرند.
این تمرین بر اساس یک اتفاق واقعی بود و نقش‌های این بازی توسط دانشجویان مقاطع مختلف کارشناسی ارشد، دکترا و فوق دکترای رشته های امنیت اطلاعات و مبادله، به تصویر کشیده شد.
در این تمرین نقش های سرویس امنیتی پلیس نروژ (PST)، مطبوعات و نهادهای تحت تأثیر، نیروهای مسلح، دانشگاه NTNU و حتی بیمارستان ها پیش بینی شده بود و در این تمرین، اقدامات امنیتی سازمان‌های اضطراری نروژی در صورت بروز چنین حوادثی، مورد ارزیابی قرار گرفت.
 اوستبی مسئول مستقیم اجرای مانور تمرینی بیان داشت:« اکنون ما در حال برنامه ریزی و آزمایش تمرین های مختلف برای دانش آموزان و سازمان های واکنش اضطراری هستیم و حتی می اندیشیم تمرین هایی به عنوان بخشی از کلاس های رهبری و مدیریت در مدارس بگنجانیم».
این تمرین در قالب مدیریت بحران در حملات سایبری دارای نتایجی بود که توسط دانشجویانی که مسئولیت اجرایی آن را بر عهده داشتند به صورت مقاله و پایان نامه مورد ارزیابی دانشگاهی قرار گرفت

مترجم: امیر محمد مظفری

منبع:innovationnewsnetwork

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا