جدایی، مردان را در معرض خطر بیماری روانی و خودکشی قرار می دهد

دکتر جان اولیف، نویسنده ارشد این مطالعه و استاد پرستاری UBC که کارش بررسی روانی مردان است، می‌گوید: «اکثر مردان، بدترین علائم بیماری روانی را در طول یک رابطه ناقص، یا پس از شکست یک رابطه تجربه کرده اند. در واقع جدایی از رابطه، خطر خودکشی مردان را چهار برابر می کند و نشان می دهد که روابط پریشان و همچنین جدایی و طلاق به چالش های سلامت روان مردان کمک می کند».

دکتر اولیف و تیم تحقیقاتی UBC در برنامه تحقیقاتی سلامت مردان با 47 مرد، در مورد تجربیاتشان در رابطه ی از هم گسیخته مصاحبه کرده اند. 
در این مصاحبه، مردانی که در روابط خود با شریک زندگی شان دچار مشکل و تعارض بوده اند و مسائل را کوچک جلوه داده اند، باعث شکستگی بیشتری شده اند.

دکتر اولیف می‌گوید: «مردانگی کلیشه‌ای در واکنش مردان به یک رابطه شکسته نقش دارد. برای مثال، عدم اطمینان افراد در نحوه بیان و حل مسائل در زمینه روابط، باعث شده است که بسیاری از مردان به جای کمک گرفتن، منزوی شوند و اکثر مردان در این مطالعه با تغییراتی در زندگی شان، مانند به سوگ نشستن، فرزندپروری و یا خیانت مبارزه کنند.
این مطالعه همچنین نشان می دهد که مردانی که پس از جدایی خود در پریشانی به سر می برند، از مواد الکلی برای مقابله با احساسات خود «خشم، پشیمانی، اندوه، شرم و گناه» استفاده کرده اند. 

اولیف می‌افزاید، از جنبه های مثبت این مطالعه نشان میدهد که پس از شکست یک رابطه، مردان منابع را برای رفع نیازهای سلامت روان خود درگیر کرده اند.
گابریلا مونتانر  می‌گوید: «تلاش‌ها و جستجو در میان برخی از مردان، شامل تلاش‌های فردی یا انفرادی مانند ورزش، مطالعه و مراقبت از خود می‌ باشد، در حالی که مردان دیگر از شبکه‌های موجود استفاده می‌کنند و تلاش‌های خود را برای ارتباط با گروه‌های حمایتی گسترش می‌دهند».

دکتر اولیف افزود: «بزرگ‌ترین مشکل مردان، در زمان جدایی و طلاق، به عنوان داده‌های جمعیت شناختی، عوامل خطر بیماری روانی و خودکشی مردان می باشد».

بررسی‌های مطالعه کنونی، زمینه‌ها و جهت‌گیری مهمی را برای کمک به مردان و ایجاد روابط بهتر می‌باشد.

 مترجم: امیرمحمد مظفری

لینک خبر به زبان لاتین:
https://scitechdaily-com.translate.goog/when-relationships-break-down-men-are-at-risk-of-mental-illness-and-suicide/amp/?_x_tr_sl=en&_x_tr_tl=fa&_x_tr_hl=fa&_x_tr_pto=sc

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا