آغاز بکار دوازدهمین جشنواره مردمی فیلم عمار در شیراز

به گزارش سینا پرس فارس، مریم ستوده مسؤول ستاد مردمی جشنواره عمار در استان با بیان این خبر عنوان کرد: این جشنواره پس از برگزاری در تهران در استان دیگر از جمله فارس در حال برگزاری است و بزودی ۱۲ شهرستان فارس میزبان این جشنواره خواهند بود.
وی گفت: جشنواره مردمی فیلم عمار از سال ۸۸ هر سال همزمان با سالگرد حماسه‌ نهم دی ماه در سراسر کشور برگزار می شود.
ستوده ابراز کرد: هر ساله فراخوان هایی در خصوص این جشنواره باتوجه به موقعیت اجتماعی و بویژه مطالبات مردمی اعلام می شود که امسال نیز شعار سینمای مطالبه گر را داشتیم به سرفصل های این جشنواره اضافه شد.  
عمار مدرسه، نقد درون گفتمانی، مدافعین حرم از جمله سر فصل های جشنواره بود که مسوؤل
ستاد مردمی جشنواره عمار در استان فارس به آن اشاره کرد.
ستوده با بیان اینکه یکی از اهداف جشنواره عمار شناسایی و معرفی فیلمسازان جوان است، افزود: اکران فیلم های جشنواره عمار در بیشتر نقاط استان فارس نیز در مساجد و حسینیه‌ها، سالن‌های نمایش و مدارس و دانشگاه‌ها و حتی نقاط صعب العبور و روستاهای دوردست و در میان عشایر، در قالب سینما مردم جریان دارد.
وی خاطر نشان کرد: امسال نیز در اختتامیه جشنواره که در تهران برگزار شد، ۳ اثر از استان فارس با کسب دیپلم افتخار بخش درون گفتمانی برای مستند بلوار اتحاد به کارگردانی صادق زارع، دیپلم افتخار بخش حافظه ملی برای مستند نائب الامام به کارگردانی محمد علی یزدانی و دیپلم افتخار بخش مستند دفاع مقدس برای مستند آورتین به کارگردانی حسن وزیر زاده خوش درخشیدند.

گزارش: زینب برزگر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا