ظرفیت حائز اهمیت فارس در احداث نیروگاه های خورشیدی

به گزارش سینا پرس فارس، یدالله حقیقی در نشست مدیریت مصرف با مدیران صنایع سیمان ، فولاد و سایر صنعتگران فارس استقبال سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در احداث نیروگاههای برق را بسیار امید بخش دانست و گفت: مجموعه صنعت و سرمایه گذاری در کشور متوجه ضرورت و نیاز اصلی کشور شده اند ، بنا بر علاقه خود بسیاری از صنعتگران حاضر شده اند سرمایه گذاری خود را به این سمت و سو سوق دهند و در این حوزه سرمایه گذاری کنند ، سهم استان فارس در این حوزه سرمایه گذاری بسیار قابل توجه است و شرکت های بزرگی برای سرمایه گذاری در حوزه تامین برق و انرژی پاک اعلام آمادگی کرده اند.

وی اظهار داشت: باتوجه به اینکه تولید کنندگان صنعتی در این زمینه می توانند ظرفیت خوبی ایجاد نمایند، احداث نیروگاه های خورشیدی در این زمینه می تواند یاری بخش باشد. از سوی دیگر باتوجه به ظرفیت بسیار بالقوه ای که در دو استان فارس و بوشهر وجود دارد به فعل رساندن آن تلاش جمعی را می طلبد.

*مدیریت مصرف برق در واحدهای صنعتی فارس الگویی برای کشور است

در ادامه این نشست حقیقی گفت: موضوع مدیریت مصرف از مباحثی است که باید بیشتر به آن توجه داشت ، مدیریت مصرف هنوز در جامعه ما بهینه سازی و تبیین نشده است ، میزان مصرف برق با شاخص های بین المللی همخوانی ندارد و درخواست ما این است که صنعتگران و مدیران صنایع روی موضوع مدیریت مصرف بیشتر وقت بگذارند و به آن بپردازند ، روی ایجاد ظرفیت های جدید تولید هم وقت بگذارند .

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای استان فارس ابراز کرد: ما در تابستان ۱۴۰۱ شرایط سختی را در پیش داریم، رشد بار و رشد مصرف برق نباید از حالت عادی و متعارف خارج شود، در شیراز که آب و هوایی معتدل داریم کمتر ساختمان جدیدی را می بینیم که از سامانه سرمایشی اسپیلیت استفاده نکند، حتی در خرید و فروش ساختمان داشتن و نداشتن اسپیلیت به یک موضوع شاخص ساز در قیمت تبدیل شده است. هر چند نمی توان از پیشرفت های جهانی در مصرف برق غافل شد اما باید با ورود تجهیزات فنی جدیدی به سامانه سرمایشی فرهنگ استفاده بهینه آن نیز رشد کند و آموزش داده شود.

گزارش: زینب برزگر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا